Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og momsregistret i danmark - import til adresse i EU?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi er både importørregistreret og momsregistreret. Somregl får vi sendt vores pakker fra hong kong eller kina og til danmark, her ingen problem - vi angiver blot vores cvr nr på pakken også kører alt som smurt for det meste

Men nogen gange, så er forsendelsesprisen meget billigere hvis vi får det sendt til Sverige i stedet. Nu er vi så heldige at have noget familie i sverige, så vi har fået lov at bruge deres adresse til at få det sendt hertil.

Mit spørgsmål er så, gælder vores importregistrering i hele EU - ? Altså om vi må importere til en svensk adresse, selvom vi er dansk firma og intet har at gøre med sverige som sådan ellers?

Spørgsmål nr 2 : Hvad med momsen? Kan vi slippe for at betale den svenske moms, når vi er momsregistreret i Danmark? Kan vi blot sige til den svenske toldmyndighed at vi er momsregistreret i Danmark, og dermed undgå at betale den importsvenske moms?

i det store hele er spørgsmålet jo nok om vores momsregistrering og importregistrering gælder i hele EU eller kun i DK ???

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06

Ingen der ved lidt om dette?:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Jeg vil godt vove et gæt, at importregistreringen er national men endnu mere, at fortoldning moms angivelse for importmoms skal ske i sverige i det nævnte tilfælde, hvad jeg ikke mener de kan og så skal det eksporteres fra sverige til dk.
Om du kan finde en speditør der modtager på frilager i sverige (type frihavnen) og kan skyde videre derfra ved jeg ikke, men jeg ville, når du ikke få svar, hvis jeg var dig, ringe til toldvæsen og måske også til en af de store speditører for at få svar
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59

ja det må vi prøve.. ærgerligt der ikk er en amino med erfaring herpå :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)