Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moderfirma og datterfirma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Midtgaard Group Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har lige et par spørgsmål:
Jeg har en webshop som jeg snart cvr-registeret. Når shoppen er begyndt at høre "selv" starter jeg en anden type shop op. (forskellige produkter)

Kan jeg oprette et hovedselskab/firm? Fx. Henriks handelskompagni og så underfirmaerne som er de to webshops som får hvert et cvr?

Giver det mening? ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08

Ja det gav mening og nej det kan du ikke. Du kan som personlig virksomhed kun ha et CVR - Du kan ha flere hvis det er som I/S eller ApS men kun et og samme CVR som personlig virksomhed

Det behøves du så heller ikke, du kan sagtens enten være registreret som webhandel eller registrere flere brancher for samme CVR

HVIS du er meget regnskabsglad, kan du får to SE numre på samme CVR. Så vil du kunne ha momsen helt adskilt og regnskab ligeså, men du kan også i mange bogføringsprogrammer - jeg kunne nævne summasumarum i den store enterprise version, føre sagsregnskab hvor du kan give alt et sagsnummer, og derved super enkelt se resultatet af hver webshop hver for sig

Du må godt kalde den ene webshop - Henriks skjorter og den anden henriks iphone gadgets

Skal du ha moderselskab og datterselskaber så er du ude i ApS og her skal du som mimimum syde 80.000 kr ind som kapital i selskabet for at have et moder holdingselskab og et driftselskab, og vil du så ha flere driftsselskaber som flere webshops - yderligere 80.000 kr per selskab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Midtgaard Group Skrevet kl. 17:26

Okay :) Tak for hjælpen John : )

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)