Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man overhovedet åbne en privat konto i USA?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens..

er ny herinde og prøver at få finde ud af man overhovedet kan oprette sig en Privat konto i USA sådan en opsparing konto ..man kan hæve fra 1 gang om året når man skal på ferie .. hvor jeg er bosat i dk og arbejder i dk overfør bare kun til USA ? 

hvis der er nogen der ved det.. 

hvordan går man det så ? 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:34

TDC Salgcoach:
hvor jeg er bosat i dk og arbejder i dk overfør bare kun til USA ? 

Du kan evt læse denne tråd måske den gør dig klogere :)

Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:45

Det er til erhverv jeg skal bruge det til Privat :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56

Det kræver umiddelbart at du har en post adresse i USA - men ellers er det intet problem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04

men hvorfor kunne man jo så spørge. Pengene vil jo skulle skattes i DK hvis du bor i DK og der kan sagtens udvekslet oplysninger fra USA til DK. USA er jo ikke normalt et skattely land - men tvært imod meget langt fremme i skoene sammen med EU for bekæmpelse af samme. Renten er vel ikke meget bedre i USA og du kan jo sagtens hæve dine penge fra en dansk bank i USA i alle automater, så der skal en god grund til, for at man vil finde det besværet værd, hvis det bare er for at kunne bruge når man skal på ferie over-there

Der er en masse besvær, også grundet white-wash og terror penge, så USA er ikke vilde med bare at ha udenlandske konti - men jo f.eks Nordea har jo afdeling i USA og der kan sikkert ordnes noget - Delaware har også som stat nogle specielle muligheder, men igen, ikke som skattely som sådan

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København N
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 39
Fra  FindGaven.Nu Skrevet kl. 20:31

Jeg oprettede en konto derovre da jeg studerede et havlt år i USA, kan huske at jeg skulle vise mit studievisum så tror ikke du kan gøre det med et standard turist visum. Jeg gjorde det hos Bank of America, du kan jo prøve at skrive til dem og høre.

Men må indrømme jeg ikke tror det kan betale sig for dig. Det er rimelig dyrt bare at lave en almindelig kontooverførsel til USA, så man skal overføre en del penge af gangen før det kan svare sig. Mener det kostede omkring 2-300 kr.

Svært ved at finde de gode gaveidéer? Check FindGaven.Nu

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)