Hvis jeg googler en lang unik sætning fra en af mine produktbeskrivelser med "" omkring, får jeg omkring 300-400 resultater på den samme side med forskellige URL's. Og det er altså en side som burde være unik. Det er sådan ved alle mine produkter.
De forskellige URL'er har endelser som: .html?limit=15&mode=list , .html?dir=desc&mode=list&order=price , /catalogsearch/result/index/?dir=desc...5...
og som sagt omkring 300-400 andre variationer. Jeg kan se at det ligner session ID's for sidens egen søgefunktion og produktsorteringer og en masse andet jeg ikke ved hvad er.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg løser dette problem, specifikt i Magento?
Det er står omkring kategori-inddeling i URL'en har jeg gjort for længe siden så der aldrig er mere end én produkt-URL.
Angående dette omkring canonicale URL'er: This issue is also easily fixed by use of rel canonical. Simply put a rel cannonical on all of the products with SID in URL, pointing back to the product’s original URL.
Hvordan kan jeg indsætte # i mine URL'er i magento? og vil det så fjerne de 400 forkerte indekseringer i google hvis jeg gør det på den rigtige side?
Få en proff til at kigge på det, hvis ikke du selv kan, jeg har ikke prøvet det personligt, og hvis jeg kom ud for det ville jeg bruge en der har forstand på det.
Det kan gå hurtig galt, det meget sensitiv emne da det kan give dårlige følger af dit seo.
Hvis du tager produktteksten fra din fancy maskerade maske og sætter "" omkring i en google søgning kan du se alle de sider google har indekseret med den tekst på. Og så skal du nederst klikke på 'vis udeladte søgeresultater'. Prøvede lige nogle andre produkter fra din side som havde 1900 og 250 dupletter, men maskerade masken har som sagt 14500.