er virtuel server det samme som cloud server? hvis ikke hvad er så forskellen? |
Det er næsten det samme, en virtuel server køre på en server hvor en cloud server køre fordelt over flere.
Watches inspired by fighter jets
Det er næsten det samme, en virtuel server køre på en server hvor en cloud server køre fordelt over flere. |
Mvh.
Jesper
Begge systemer er virtual, begge systemer får ressourcer tildelt fra en såkaldt hypervisor. Fordelen ved Cloud er at du kan skalere ressourcerne ved at sætte flere maskiner op, hvor at normale VPS'er som regl kun køre på en maskine som Jesper også sagde. Du kan oftest tilføje ressourcer uden at skulle genstarte noget, fordi du kan simpelt bare tilføje eller fjerne maskiner fra din 'pool' af servers. Ved at fordele ting ud på flere maskiner øger du din redunans, af at hardware går ned, og du bruger som regl et centraliseret storage cluster (SAN). Så generelt giver det mulighed for at skalere mere, og oftest større 'sikkerhed' i form af dine ressourcer er spredt ud på flere maskiner, så en kan sagtens gå ned, og det vil ikke tage hele din applikation i jorden. Men Cloud er ikke en tæt sky, men en sky med huller, så man er ikke 100% dækket ind, bare spørg Amazon :D |
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Går du efter en cloudserver, du selv sætter op, monitorererr, sikkerhedsopdaterer, osv.? Eller går du efter en managed løsning? Jeg har set en del eksempler på, at folk køber en VPS eller cloudserver og forventer samme support som de får på et normalt webhotel. Sådan hænger verden sjældent sammen. Management er ikke helt billigt. To sum up: Har du brug for en cloud server el. VPS? Vil du betale for management? Eller selv sætte dig ind i serveradministration? Du kan få rigtigt meget pro-webhotel el. semi-dedicated (5-12 kunder per fysisk server) for prisen på en solid managed cloud-server-løsning. |
indtil videre har jeg installeret et plugin der ikke belaster cpu og thread forespørgsler så meget, så det kan virke en rum tid endnu, så er ikke søgende pt :) men tak for input! |
Watches inspired by fighter jets
det er op til debat. Hvis man følger NIST defination af en cloud så levere stor set alle hostere en cloud. |
blog @ http://flemmingriis.com> systemcenter blog
Det kommer lidt an på hvad man opgradere, jeg tvivler på man kan gøre trikket med CPU power og RAM ;) Der er både ulemper og fordele ved clouds. |
Mvh.
Jesper
"Cloud" er et marketingsord som bruges for at gøre ting nemmere at forstå og sælge, det bruges i flæng som erstatning for "internettet", "virtuel server", "smart provisionering" og sikkert også flere jeg ikke kan komme i tanke om ligenu. Derfor kan du ikke bruge det på den måde som du forsøger her i tråden, det er umuligt at svare på hvad der er bedst når vi ikke har nogen fast definition af ordet. Jeg vil i dit sted meget hellere råde dig til at beskrive dit behov, og så bede om konkret rådgivning ifht. dine ideer og behov :-) |
RAM og diskstørrelse kan man som regel justere on-the-fly, mens CPU hastighed og kerner kræver reboot. |
Mvh., Elias Sørensen
Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)