Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import/salg af kinesisk tøjmærke til danmark

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens :)

Må man importere et kinesisk tøjmærke fra Kina og sælge det i Danmark?

Tøjmærket findes ikke i EU eller US.

Jeg er i tvivl om man bryder nogle regler ved at købe det fra en webside i Kina og derefter sælger det i Danmark.

Håber i vil svare på mit spørgsmål.

Mvh Kasper

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Hvorfor skulle du ikke kunne det ? Jeg vil personligt ikke anbefale dig at røre den branche da chancen for fiasko er meget stor. Tøjbranchen styres af mega store danske og franske italienske designere, og der vil kineserne nok pakke sammen, samt at du som enkelt person ikke har en chance for succes selvom du ligger 2-3 gange mindre i pris.

Du bestemmer hvad du vil, men nu fik du min mening.

Poy med det.

mvh

Cenk

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cenk Cavdar:

Hej Kasper,

Hvorfor skulle du ikke kunne det ? Jeg vil personligt ikke anbefale dig at røre den branche da chancen for fiasko er meget stor. Tøjbranchen styres af mega store danske og franske italienske designere, og der vil kineserne nok pakke sammen, samt at du som enkelt person ikke har en chance for succes selvom du ligger 2-3 gange mindre i pris.

Du bestemmer hvad du vil, men nu fik du min mening.

Poy med det.

mvh

Cenk

Hej Cenk, hvorfor mener du at han som enkelt person ikke har en chance for succes selv om han ligger 2-3 gange mindre i pris?

Gør mig klogere, tak :)

De bedste hilsner

Mohammed

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mohammed,

1.)

Fordi jeg kender så mange der har brændt nallerne på tøj branchen, exempelvis tyrkisk tøj som er verdensbedste kvalitetstøj til næsten ingen penge.

2.)

Tøj kræver reklame, tøj kræver image, tøj er mode baseret, det mega mega svært at slå igennem med noname tøj.

3.)

Kender du den der med, at alle har de samme bukser på til 100 kr exempel.

4.) Tøj kræver markedsføring, som koster kassen har du pengene ?

Mvh

Cenk

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad angår tøj, kan følgende også tilføjes niche produkter :


F.eks. special syede kokke tøj og tjener tøj til restauranter.

Sokker

Badetøj

Børnetøj

Generelt er disse emner bedre at sælge hvis man vi opnå succes, kræver mindre berømmelse. Man skal stadig passe på, folk er kvalitets bevidste i Danmark.

Mvh

Cenk Cavdar

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man kan faktisk godt hvis man har et stort beløb at starte med? :)

De bedste hilsner

Mohammed

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mohammed,

Det svært spørgsmål du stiller mig, personligt vil jeg ikke hoppe ind i den branche, du kan prøve dig selv med et mindre beløb til at starte med, men problemet er at tøj fabrikanter kræver 1 piece 1000 pieces produktion. så det svært at bruge mindre penge.

Du kan måske prøve dig med niche produkter, og satse fuldt ud og satse på følgende faktorer i din markedsføring.

Kvalitets bevidste...faktorer som virksomheder måler dig på :

Din service

Pris

Levering

Returret

Reklame

Vask

Holdbarhed

Almen passe og pleje af dine kunders ønsker

Osv osv. så mange faktorer man skal være opmærksom på når det drejer sig om tøj til virksomheder.

mvh

Cenk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Cenk

Du udtaler dig på baggrund af tredjepart, som ikke har haft succes.. Hvad er dine on-hands erfaringer og kompetencer indenfor området? :-)

Du stiller alting op i bokse, som om at det ikke kan gøres på andre måder.. Alligevel ser vi fra tid til anden, at nogle helt uventede koncepter bryder igennem - fordi de tænker anerledes.

Hvordan vinder man, når man er i undertal? Man giver sig selv de bedste betingelser for at vinde.. Man kæmper på en anden slagmark, som germanerne gjorde mod romerne. Man fokuserer mere på service end på stordrift.

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Det du fortæller nu, kan gøres med alle produkter, det jo ikke kun forebeholdt tøj.

Jeg har fortalt i tredje part, fordi jeg kender mindst 3 personer som har tabt penge på det vi snakker om million beløb.

Jeg har iøvrigt også selv tabt penge på det i små mængder.


Hvis man er født designer og brander for det så go for it, det min mening og den vil jeg videre give til folk der vil hoppe i det.

Mvh

Cenk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KasperMF:

Må man importere et kinesisk tøjmærke fra Kina og sælge det i Danmark?

Tøjmærket findes ikke i EU eller US.

alt det du vil. Du skal være registreret med CVR inkl. importør registrering men med mindre det er kopi af et kendt mærke - og altså er sit eget mærke og den der har mærket ikke har noget mod det, så må du købe alt det tøj i Kina du har lyst til, og det er generelt ikke så voldsomt dyrt men jeg vil nu give ret i den der lille betænkelighed, for tøj-branchen er noget med megen konkurrence og skarpe priser ofte + kræver en del i markedsføring - men hvis du kan få det via dropshipping har du jo ikke det store at tabe, ud over arbejdsindsatsen.

Regn også med, at den der webside i Kina - jo har købt varene af en producent - formentlig til det halve af prisen de sælger for - så det var jo bedre at få fat i producenten direkte - men så kan der jo være krav om lager - større mængder og alle størrelser - hvor du måske ikke sælger dem alle.

god vind med det - tag en slow start hvor du ikke putter for mange penge - men gerne arbejde ind i det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)