Hej, Når jeg, fra Danmark, sælger ydelser, der leveres elektronisk, til private kunder i Sverige, skal jeg da opkræve dansk moms? Når jeg, fra Danmark, sælger ydelser, der leveres elektronisk, til svenske momsregistrerede virksomheder i Sverige, skal jeg da opkræve dansk moms? Når jeg, fra Danmark, sælger ydelser, der leveres elektronisk, til private kunder i Norge, skal jeg da opkræve dansk moms? Når jeg, fra Danmark, sælger ydelser, der leveres elektronisk, til norske momsregistrerede virksomheder i Norge, skal jeg da opkræve dansk moms? Der er tale om ydelser, der tilsammen, beløbsmæssigt, beløber sig til mindre end hvad der svarer til DKK 50.000 VH. Anders |
Når du nævner de 50.000 kr - betyder det så, at du ikke er momsregistreret, for så skal du ikke ha moms på noget, men kommer du over 50.000 kr på 12 mdr - vil du blive pålagt at betale moms for det hele + en bod på samme beløb - så i så fald skal du absolut registrere dig. Læs om GRÆNSE FOR MOMSREGISTRERING
Hvis du er momsregistreret og kan bevise at den elektroniske ydelse leveres til Sverige og Norge, ja så skal du heller ikke lægge moms på den type eksport, men du skal registrere så skal du for EU (Sverige) opgive det samledes salg i rubrik B i momsangivelsen som du kan se her hurtigt:
I RUBRIK B OPGIVES FAKTURAVÆRDIEN AF SALG AF YDELSER UDEN MOMS TIL EU - I MOMSANGIVELSEOG ANGIVES PER LAND OG CVR NUMMER I LISTEANGIVELSE I MOMSINDBERETNINGEN
FAKTURAEN SKAL UDFYLDES MED F.EKS "SOLD WITH-IN EU - NO VAT INCLUDED" For Norge er det uden for EU og her skal det samlede salg i rubrik C ved momsangivelsen VH