Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den grafiske tester! Jeg har brug for DINE øjne

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Breinholt Andersen:
vi kan koge mere suppe på det

Vi skal vel ha noget aftensmad ;)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:37

Så det først som Ripl.

Tror det er svært at læse fordi der ikke er varieret i op og ned stregerne, som der normalt er på en skrive skrift, du skal overveje hvad det skal forestille det er skrevet med.

Er det en fyldepen, flad pensel, rund pensel, spraydåse osv.

kursivet virker heller ikke til at være ens på alle bogstaverne, og det store R er forstøret, hvilket gør det tykkere end de andre bogstaver, som det ikke ville være hvis det var skrevet med en pensel eller andet.

Teddy 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:42

Ja jeg kan godt se at der står Rirl, men jeg ved jo ikke hvad det skulle være? Det ser ok ud i mine øjne.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10

Teddy Carlsen:

Så det først som Ripl.

Tror det er svært at læse fordi der ikke er varieret i op og ned stregerne, som der normalt er på en skrive skrift, du skal overveje hvad det skal forestille det er skrevet med.

Er det en fyldepen, flad pensel, rund pensel, spraydåse osv.

kursivet virker heller ikke til at være ens på alle bogstaverne, og det store R er forstøret, hvilket gør det tykkere end de andre bogstaver, som det ikke ville være hvis det var skrevet med en pensel eller andet.

Teddy 

Ja jeg har faktisk også haft en del problemer med at gøre kursivet konsekvent, jeg var dog ret sikker på at jeg havde fået det rettet, men nu du siger det kan jeg godt se at det stadig ikke er helt perfekt.

- Ang. R'et så kan jeg godt se hvad du mener, jeg syntes bare det bliver får "åbent" hvis jeg gør det tyndere..?

Super kommentar! Tak for rådet med at se hvad det er skrevet med :-)

MEN hvordan kan du se r'et som et p? Det er der også en anden som har gjort, et lille p er jo en descenter? Er det virkeligt det knæk som jeg har givet det, som får det til at være et p?

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 15:15

Bertil Boisen:
MEN hvordan kan du se r'et som et p? Det er der også en anden som har gjort, et lille p er jo en descenter? Er det virkeligt det knæk som jeg har givet det, som får det til at være et p?

Det var mit første indfald, men det må skyldes dimensionerne på fanen, måske !!??

Jeg løb lige nogle af mine fonte igennem og der er ingen der bruger sådan et "formskrifts" r, dem jeg lige kunne finde bruger et "skråskrift" r.

Det er også sådan et han laver i denne video, som også kan være inspiration til at efter ligne redskabet.

Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bertil Boisen:

Jaee, det er vel egentligt det som man kalder det :-)

Jeg kan da godt lige vise et billede af de bogstaver jeg foreløbigt har fået lavet: (der står ikke noget, det er bare sat i rækkefølge efter hvilke bogstaver som kunne modificeres til et nyt)

Og som i kan se så voldte g'et mig utroligt store problemer, og jeg ved stadig ikke om jeg er helt tilfreds, lad mig høre hvad i syntes! :-)

Hvor meget af det har du selv lavet? Det har jo en ganske stor lighed med Raphas logo?

Rapha

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

De bogstaver som ikke er i deres logo, og så har jeg rettet de bogstaver til som var i deres, jeg blev super inspireret da jeg så det, så jeg vil lave hele alfabetet :-)

(Nu har jeg jo også ladet logoet stå, med stort R og to a'er - det er en viderudvikling)

Men nu er det typografien som sådan det skal handle om, som du kan se i det som jeg oprindeligt lagde ind (Rirl) så har jeg ikke brugt et eneste af de oprindelige bogstaver deri :-)

Teddy.

- Ja det kan jeg godt se, men det er ikke en decideret skråskrift jeg vil lave.. Men det er selvfølgelig et problem hvis folk læser r'et som et p hæhæ

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)