Tror det er svært at læse fordi der ikke er varieret i op og ned stregerne, som der normalt er på en skrive skrift, du skal overveje hvad det skal forestille det er skrevet med.
Er det en fyldepen, flad pensel, rund pensel, spraydåse osv.
kursivet virker heller ikke til at være ens på alle bogstaverne, og det store R er forstøret, hvilket gør det tykkere end de andre bogstaver, som det ikke ville være hvis det var skrevet med en pensel eller andet.
Tror det er svært at læse fordi der ikke er varieret i op og ned stregerne, som der normalt er på en skrive skrift, du skal overveje hvad det skal forestille det er skrevet med.
Er det en fyldepen, flad pensel, rund pensel, spraydåse osv.
kursivet virker heller ikke til at være ens på alle bogstaverne, og det store R er forstøret, hvilket gør det tykkere end de andre bogstaver, som det ikke ville være hvis det var skrevet med en pensel eller andet.
Teddy
Ja jeg har faktisk også haft en del problemer med at gøre kursivet konsekvent, jeg var dog ret sikker på at jeg havde fået det rettet, men nu du siger det kan jeg godt se at det stadig ikke er helt perfekt.
- Ang. R'et så kan jeg godt se hvad du mener, jeg syntes bare det bliver får "åbent" hvis jeg gør det tyndere..?
Super kommentar! Tak for rådet med at se hvad det er skrevet med :-)
MEN hvordan kan du se r'et som et p? Det er der også en anden som har gjort, et lille p er jo en descenter? Er det virkeligt det knæk som jeg har givet det, som får det til at være et p?
MEN hvordan kan du se r'et som et p? Det er der også en anden som har gjort, et lille p er jo en descenter? Er det virkeligt det knæk som jeg har givet det, som får det til at være et p?
Det var mit første indfald, men det må skyldes dimensionerne på fanen, måske !!??
Jeg løb lige nogle af mine fonte igennem og der er ingen der bruger sådan et "formskrifts" r, dem jeg lige kunne finde bruger et "skråskrift" r.
Det er også sådan et han laver i denne video, som også kan være inspiration til at efter ligne redskabet.
Jaee, det er vel egentligt det som man kalder det :-)
Jeg kan da godt lige vise et billede af de bogstaver jeg foreløbigt har fået lavet: (der står ikke noget, det er bare sat i rækkefølge efter hvilke bogstaver som kunne modificeres til et nyt)
Og som i kan se så voldte g'et mig utroligt store problemer, og jeg ved stadig ikke om jeg er helt tilfreds, lad mig høre hvad i syntes! :-)
Hvor meget af det har du selv lavet? Det har jo en ganske stor lighed med Raphas logo?
De bogstaver som ikke er i deres logo, og så har jeg rettet de bogstaver til som var i deres, jeg blev super inspireret da jeg så det, så jeg vil lave hele alfabetet :-)
(Nu har jeg jo også ladet logoet stå, med stort R og to a'er - det er en viderudvikling)
Men nu er det typografien som sådan det skal handle om, som du kan se i det som jeg oprindeligt lagde ind (Rirl) så har jeg ikke brugt et eneste af de oprindelige bogstaver deri :-)
Teddy.
- Ja det kan jeg godt se, men det er ikke en decideret skråskrift jeg vil lave.. Men det er selvfølgelig et problem hvis folk læser r'et som et p hæhæ