Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor f... ligger jeg så dårligt på Google?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har for nylig lavet denne side om bredbånd, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor samtlige sider og undersider ligger så ufatteligt dårligt i søgeresultaterne? Så vidt jeg ved, så har jeg ellers gjort en del for at SEO er på plads, men det kan godt være jeg bare skal give siden tid?

I kan sikkert nemt spotte hvilke keywords jeg forsøger at fokusere på, og hvilke keywords som undersiderne gerne skulle dukke op på, og indfange besøgende med.. men jeg ligger ufatteligt lavt i søgeresultaterne alligevel.

Er det udelukkende pga. manglende linkbuilding? Betyder dette virkelig så meget? Eller skal siden bare have tid+nyt indhold, og så vil den løbende komme længere og længere op i søgeresultaterne?

Jeg søger lidt gode råd om dette, da det virkelig bremser mig for tiden :-)

Jeg har ingen robots.txt der spærrer for noget, mine affiliatelinks er kun camouflerede, så jeg kun behøver skifte én internetadresse ud, jeg har ikke noget nofollow/noindex på disse links, er det mon en fejl?

Forresten, ham der ligger nr. 1 i søgeresultaterne på Google, har denne side: www.billig-bredband.dk - ikke ligefrem et pragteksemplar, men han må jo virkelig gøre noget rigtigt alligevel.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 11:40

Hej Thomas.

Bredbåndsnichen er en hardcore branche, hvor der lang vej til toppen af søgemaskinerne..

Der er stor konkurrence, og medmindre du lægger virkelig meget arbejde i din side, og bliver "den bedste" så skal du ikke forvente at komme i top 3..

Jeg tror hellere jeg ville vælge en niche hvor der ikke er lige så stor konkurrence.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 11:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Løwe Hansen:
Er det udelukkende pga. manglende linkbuilding? Betyder dette virkelig så meget?

Jah, det betyder rigtigt meget.. Indhold i sig selv er bare en tam prostitueret..

Thomas Løwe Hansen:
jeg har ikke noget nofollow/noindex på disse links, er det mon en fejl?

Ja, det er en fejl. Nofollow skal på affiliate links.

Thomas Løwe Hansen:
Eller skal siden bare have tid+nyt indhold, og så vil den løbende komme længere og længere op i søgeresultaterne?

Hvis du ikke linker til dine undersider, og kun satser på nyt indhold. Så skal du se længe efter de placeringer.. Folk der siger at content is king, de mangler noget seriøst træning.

Forsat god weekend Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 22:37

Tusind tak for nogle gode seriøse besvarelser :)

Det jeg synes er frustrerende, er at jeg tit synes jeg støder ind i nogle sider, der (undskyld sproget) efter min mening er tudegrimme og virkelig dårlige sat op, med fejl i både CSS og det købe-layout der bruges til Wordpress.

Internexus:
Ja, det er en fejl. Nofollow skal på affiliate links.

Hej Internexus, gælder dette også når mine affiliate links er skjult bag et internt link? Jeg gør dette, fordi jeg flere steder benytter samme link - på denne måde har jeg mulighed for at ændre ét link i SimpleURL i stedet for at skulle sidde og grave alle sider igennem for at rette links.

Jeg linker til samtlige undersider, både fra min forside og fra samtlige undersider. Men jeg må vist i gang med noget link building :)

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 22:44

Kan du komme med eksempel?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56

Som de andre også er inde på, så er der rigtig stor konkurrence på bredbånd. Dit domæne er også kun 1 måned gammelt i forhold til f.x billig-bredband.dk, som er fra 2011.

Design spiller som sådan heller ingen rolle, når Google skal uddele placeringer. Et design, som er grimt i dine øjne, kan jo være pænt i andres øjne.

Når du enten selv skal igang med at arbejde med linkbuilding eller få andre til at hjælpe med det, kan det være en god idé at læse dette blogindlæg

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 23:41

Internexus:

Kan du komme med eksempel?

Hej Internexus, ja det kan jeg godt :) da jeg bruger SimpleURL til mine affiliatelinks, ser et affiliate-link fra Tradedoubler sådan ud på min side: bredbaandpris.dk/go/tdc-bredband

Og så kan jeg vel ikke benytte mig af rel=nofollow? Ville det så ikke være mere til skade end gavn?

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 23:51

Jan Elmar Sørensen:

Som de andre også er inde på, så er der rigtig stor konkurrence på bredbånd. Dit domæne er også kun 1 måned gammelt i forhold til f.x billig-bredband.dk, som er fra 2011.

Design spiller som sådan heller ingen rolle, når Google skal uddele placeringer. Et design, som er grimt i dine øjne, kan jo være pænt i andres øjne.

Når du enten selv skal igang med at arbejde med linkbuilding eller få andre til at hjælpe med det, kan det være en god idé at læse dette blogindlæg.

Hej Jan

Tak for dit input - jeg tænker også, at alder spiller en rolle, men det jeg oplever, er at mange af de blogs om bredbånd og prissammenligningstjenester jeg er stødt på, er forældede inaktive sider, med indhold der ikke rigtigt er opdateret. Der findes dog også nogle, der arbejder aktivt med dette.

Jeg benytter mig egentlig mest af affiliatesider for at lære noget om SEO i praksis, fordi jeg en dag ønsker at åbne en webshop. Men på nuværende tidspunkt er det kun på hygge-/hobby basis, og på længere sigt håber jeg da på et evt. afkast. Jeg får nogle besøgende ind via Google, til de artikler eller undersider jeg har lavet, men det er langt fra nok til at det giver noget.

Er det korrekt at antage, at måden man opnår en god placering på Google er en kombination af god, naturlig linkbuilding samt at siden får lov at modne og opnå "trust"? Det lader til at være to meget vigtige elementer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Løwe Hansen:

Er det korrekt at antage, at måden man opnår en god placering på Google er en kombination af god, naturlig linkbuilding samt at siden får lov at modne og opnå "trust"? Det lader til at være to meget vigtige elementer?

Det er uden tvivl to meget vigtige elementer, men man mener, at der er over 200 faktorer, der spiller ind, når Google skal vurdere, hvilken placering din side skal have.

Hastigheden på siden, om søgeordet står i sidetitlen, om søgeordet står i teksten, hvor ofte indholdet opdateres og mange andre faktorer spiller ind. Du kan tage et kig på listen her: http://www.performancemediaplacement.com/Google-Ranking-Factors.asp. Det er ikke nogen liste fra Google, men nogle faktorer man MENER og har testet sig frem til, spiller ind. 

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 07:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas

Nu forstår jeg bedre :D 

Joost de Valk skrev engang at det bedste at gøre med urls der laver 301 er at disallow dem i robots.txt.

Så det du skal gøre er at hoppe ind i din robots.txt og skrive:

Disallow: /go/

Så burde dit problem være løst, også skal du ikke sætte nofollow på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)