Hej alle. På internettet har jeg fundet et lille foto af en bygningskonstruktion. Fotoet er alle tiders og egner sig til det, jeg skal bruge det til (et brætspil, der skal i handelen). Jeg har googlet det mange gange, men kan ikke finde det på nogle af foto-sites'ne, så jeg kan ikke bare købe det. Jeg har skrevet til hjemmesiden, hvor jeg har set det - det er vist et amerikansk site. De svarer, at de ikke har copyright på billedet, og hvis der ikke står copyright på det, kan jeg bare bruge det. Det er jo rart at vide, men... det er vist for nemt. Er der nogen her, der har tjek på danske /internationale regler om, hvor vidt jeg bare kan kopiere fotoet til et brætspil? |
Hej Poul
Håber dit brætspil skrider frem og alt ellers er vel :)
Der er copyright på alle billeder ved mindre end de er så gamle at den er udløbet. Der er dog mange der vælger at forære retten til at bruge billedet væk gratis. Du bør finde ud af hvem der har taget billedet hvis du kan og få hans accept af brugen ellers kan du ikke være helt sikker på at du ikke overtræder hans rettigheder. Vær opmærksom på at erstatningerne (specielt i USA) kan være urimelige set med vores øjne.