Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på foto fundet på internettet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

internettet har jeg fundet et lille foto af en bygningskonstruktion. Fotoet er alle tiders og egner sig til det, jeg skal bruge det til (et brætspil, der skal i handelen). Jeg har googlet det mange gange, men kan ikke finde det på nogle af foto-sites'ne, så jeg kan ikke bare købe det.

Jeg har skrevet til hjemmesiden, hvor jeg har set det - det er vist et amerikansk site. De svarer, at de ikke har copyright på billedet, og hvis der ikke står copyright på det, kan jeg bare bruge det.

Det er jo rart at vide, men... det er vist for nemt.

Er der nogen her, der har tjek på danske /internationale regler om, hvor vidt jeg bare kan kopiere fotoet til et brætspil?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:24

Hej Poul

Håber dit brætspil skrider frem og alt ellers er vel :)

Der er copyright på alle billeder ved mindre end de er så gamle at den er udløbet. Der er dog mange der vælger at forære retten til at bruge billedet væk gratis. Du bør finde ud af hvem der har taget billedet hvis du kan og få hans accept af brugen ellers kan du ikke være helt sikker på at du ikke overtræder hans rettigheder. Vær opmærksom på at erstatningerne (specielt i USA) kan være urimelige set med vores øjne.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

Asger Jon Frounberg:

Hej Poul

Du bør finde ud af hvem der har taget billedet hvis du kan og få hans accept af brugen ellers kan du ikke være helt sikker på at du ikke overtræder hans rettigheder.

Hej Asger og tak.

Det er netop det ved det, at jeg ikke kan finde ejeren. Jeg har mistanke om, at det er et gammelt ikke-digitalt foto, som er blevet scannet fra en bog eller andet.

Øv, måske er jeg nødt til at finde et andet foto. Hoover Dam fotos er nemme at købe, men ikke alle er egnede...

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 10:36

Hvis du smider et link til billedet her, så kan det være nogen ved hvad det måske kan købes :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39

Kim Vinberg:

Hvis du smider et link til billedet her, så kan det være nogen ved hvad det måske kan købes :)

Tak, det er jo værd at prøve.

Dæmning

Fotoet ses i højre side et stykke nede. Det er det med skovklædte skråninger ned mod floden. Når man downloader det, er det større.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43

Som de andre også siger, medmindre copyright er udløbet (dvs. at ejeren er død og det er over 70 år gammelt (mener det hedder dig sådan)) er du nødt til at have rettigheder til at bruge det.

Har du evt. prøvets googles funktion til at genkende et billede? :) Hvis du smider link til billede hjælperjeg dig gerne med at se om det er muligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52

Hej Martin.

Mange tak. Ja, det er lige præcis det foto.

Uha, det foto er godt nok blevet brugt MANGE steder!

Tak for hjælpen. Så har jeg noget mere at søge ud fra...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var så lidt :) Håber du finder et fra et stock site.

Til en anden gang går du ind på googles billedesøgning - hvis du markere højre side af søgebaren kommer der et ikon frem du kan klikke på for at uploade et billede, eller skrive URL'en på for at søge på billeder der matcher :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tak til Martin Fredskov!

Nu har jeg omsider fundet frem til ejermanden - et elektricitetsselskab i Luxemburg! Pyha, det tog noget tid at få sporet det!

I dag fik jeg så email med tilladelse til at måtte bruge fotoet!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)