Jeg er en ung fyr Aalborg, som har lavet en wordpressblog om håndbold.
For nylig har jeg lavet om på hele strukturen på min hjemmeside. Da jeg startede siden, skrev jeg alle mine indlæg som "sider". Nu har jeg lavet dem om til "indlæg", så jeg har kunne sætte mine indlæg i kategorier. Jeg har linket de nye indlæg til samme url, som de havde før. Vil det give problemer med duplicate content?
Det svarer til, at jeg laver alle siderne i menuen håndboldspiller om til "indlæg". I stedet for "sider".
Det har gået lidt frem og tilbage i google index, men kommer det til at betyde det store?
Et andet spørgsmål går på, om der er styr på det med www eller uden? Jeg har læst en del herinde, og det er noget med, at det skal vel være en af delene.
Hvis i kan spotte flere store fejl, eller har nogle ideer, er i velkommen til at skrive.
Du vil ikke opleve problemer med dobbeltindhold, så længe samme indhold vises på samme url. Om den så er oprettet som "side" eller "indlæg", har ikke nogen betydning.
Duplicate content er kun når samme indhold vises på to forskellige url'er. Nu har jeg hurtigt været fordi din hjemmeside og jeg kunne ikke umiddelbart finde noget dobbeltindhold. Så det lader til at være i orden.
Hvad angår med og uden www, så er der altid styr på det når man benytter Wordpress. Det er bl.a. derfor deres system er så godt.
Jeg kan se, at du har installeret WordPressSEO by Yoast, hvilket er super godt. Jeg vil dog anbefale dig at læse denne guide til WordPress SEO by Yoast, så du for det opsat helt rigtig.
Derudover kan jeg også anbefale dig at læse denne On-Page SEO Guide. Så skulle din hjemmeside være godt optimeret mht. On-Page SEO.
// Jonathan Lindahl
Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.