Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores webshop kommer ikke frem i Google

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 29
Fra  Znoopy.dk Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har forsøgt at læse mig klog på det her Google og SEO og AdWords osv, men synes ikke det rigtig falder på plads.

Hvorfor kan man ikke findes i Google, når man søger direkte på shoppens navn? Og hvad gør man ved det? Ud over at lægge et link ind på denne side...?

Shoppen ligger på www.znoopy.dk og vi forsøger os også med legetøj af den kreative slags.

Kast lidt lys i min retning mht SEO og Google og det hele..

På forhånd tak

Susie

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 00:55

En start er at lave en Google Analytics konto og smide på.
På den måde har du en idé om hvor mange, der besøger din side og hvor de kommer fra.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Domænet er ikke indekseret af Google - men det bliver det helt sikkert nu, hvor du har lavet et link til den. Giv det nogle dage.

Med hensyn til at lære:

Tag et kig på SEO-LEX - der kan du komme ganske langt. Og da det er en DanDomain shop, du har, vil du kunne komme langt med http://seo-tuning.seo-lex.dk/ også

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:58

SEO på forsiden er stort set ikke eksisterende, så du får ikke meget fornøjelse af Google før du har fået lavet lidt arbejde der.

På produktkategorisiderne er der heller ikke rigtig noget at komme efter.

Så der er ikke andet at gøre end at knokle på med optimering.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:20

Hej Susie

Inden jeg trykkede på dit link, havde jeg en formodning om at din webshop solgte noget mere kreativt legetøj end det er tilfældet - måske er min tankegang bare ikke helt stueren :)

Som Thomas er inde på, kræver det links før man kan få sin side indekseret - så med ovenstående link skulle du gerne få besøg fra Google snarest. Dog ville jeg ikke forvente at din shop kommer til at ranke som en drøm, grundet al den Dublicate Content som du har. Webshoppen er nemlig indekseret både med og uden www., hvilket betyder at Google tror at du har to forskellige (ens) shops. Ydermere har du snuppet produktteksterne fra producenterne, hvorfor du ikke har unikt indhold at give søgemaskinerne. De ting og mange flere BØR du kigge på, hvis du vil op at ranke på konkurrenceprægede søgeord.

Du skal være velkommen til at slå et smut forbi vores nye videoskole, som stadig er i BETA. Her er der dog ind til videre en lille håndfuld videoer som du får helt gratis adgang til som bronze-bruger (flere videoer vil komme inden for de næste uger)

- Emil

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 02:05

Gode råd fra @Emil. I bliver nødsaget til at få unikke produktbeskrivelser, og få snakket med jeres hjemmeside ansvarlige om at siden både svare på http://znoopy.dk/shop/frontpage.html og http://www.znoopy.dk/shop/frontpage.html 

Jeg kan anbefale Thomas Rosenstand's ebog, og den formidler det på et rigtig godt pædagogisk niveau, så selv den mest seo ukyndige person kommer til at forstå hvad det egentlig går ud på. Det den eneste jeg har læst, ellers kan jeg anbefale dig at følge med på diverse blogs om SEO. Blandt andet er der et fint indlæg her, som jeg tror I vil kunne få rigtig meget ud af vedrørende optimering af jeres sider:

http://halfdantimm.dk/praktisk-gennemgang-af-webshop-kategori-seo

Efter at I har fået styr på jeres hjemmeside, så skal I til at linkbuilde. Dette vælger mange at outsource, det kan dog også gøres selv, også kan man eventuelt finde inspiration i artikler herinde fra:

http://semaward.dk/link-building/

Tilmeldt 1. Dec 12
Fra  Znoopy.dk Skrevet kl. 00:19
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Emil

Jeg tror det er din tankegang den er gal med.:-)

Jeg fandt ud af det med produktteksterne forleden dag, så det er jeg igang med at rette op på.

Men hvordan fixer jeg det med www indeksering med og uden?

Og så kommer denne debat frem nu, når man søger på vores shopnavn, det er måske ikke det smarteste...kan jeg ikke redigere i mit indlæg?

Mvh

Susie

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 18:33

Hej Susie

Det burde du kunne indstille i dit hjemmeside system. Der skal enten laves en 301 til www. eller uden

I forhold til at blive fundet på dit butiks navn, så burde det hjælpe at anmelde dit eget indlæg og bede om at få gjort din shop anonym.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stusser:
Men hvordan fixer jeg det med www indeksering med og uden?

Pu-ha, det er ved at være noget tid siden at jeg sidst har arbejdet med redirects i en Dandomain shop. Jeg mener dog at du skal gøre sådan her:

Log in i din Dandomain shop og gå til Indstillinger > Site > Rediger. Gå herefter ned til "Domænetilknytning" og indtast henholdsvis www.znoopy.dk i en boks og blot znoopy.dk i en anden boks. Klik herefter "henvis til" af ved den URL som du vil benytte. Det skulle gerne ende med at se sådan her ud:

Antager vi at du vælger at henvise til www. kan du efterfølgende prøve at besøge din webshop uden www.

Hvis adressen herefter ændrer sig automatisk, og således får tilføjet www. i din adressebar, er redirecten sat rigtigt op.

Stusser:

Og så kommer denne debat frem nu, når man søger på vores shopnavn, det er måske ikke det smarteste...kan jeg ikke redigere i mit indlæg?

Jeg ville ikke ændre tråden her, men i stedet prøve at få andre sider op at ranke på søgeordet "znoopy.dk". Ellers er du nemlig i risikozonen for at en sur kunde på sigt skriver dårligt om dig på nettet, hvorefter at den dårlige omtale hurtigt vil blive synlig på netop søgningen "znoopy.dk".

- Emil

Tilmeldt 1. Dec 12
Fra  Znoopy.dk Skrevet kl. 22:40

Super vejledning, Emil. Tak for det. Det er på plads nu.

Jeg har lige et spørgsmål mere mht DC. Jeg forstår det med produktbeskrivelserne skal laves om, men har den beskrivelse af producenten, som står på alle siderne med produkter af samme producent, samme negative effekt på Google?

Hvis man for at undgå en sådan evt. negativ effekt, skal lave en seperat side til beskrivelse af producenterne, er det så heller ikke godt at tage producentens egen beskrivelse til det formål? Altså skal man selv finde på noget at skrive om producenten?

Håber det gav mening...

Mvh

Susie

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)