Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring alkoholbevilling..!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ok - måske er grunden til jeg ikke kan finde svar på dette, fordi det siger sig selv...men: 02, 03 eller 05 bevilling? hvad betyder det har det noget med alkoholbevilling eller åbningstider at gøre? Betyder en 02-bevilling f.eks. at man må holde åbent og sælge alkohol til kl 02 - såfremt man har alkoholbevilling? Når der følger en 02-bevilling med et lokale. hvad betyder det rent praktisk fremadrettet for den, der overtager lejemålet?

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:10

Hej Kean77

Ja, tiderne betyder at du må holde åbent - på de i bevillingens nævnte ugedage - og servere alkohol indtil 02,03 og 05.

Det er bevillingsnævnet - som også giver den endelige bevilling - der godkender evt. udvidede tider/dage.

Hvis du overtager et lejemål som tidligere har haft bevilling, kan du få en midlertidig bevilling med de samme forudsætninger (tider/dage) som tidligere lejers bevilling. Har du så ansøgt om udvidet tider (fx fra 02 til 05) eller ugedage (fx fra tor-lør til ons-lør) skal dette godkendes af bevillingsnævnet der vist mødes et par gange om året. Så ideen er at du kan starte med den midlertidige bevilling og dennes tider/dage og senere få godkendt de ansøgte udvidede tider/dage.

Håber det giver svar?

Mvh

Asser

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:30

Hej kean77,

Omkring åbningstider så lyder det meget rigtigt det asserts siger. Du skal dog være opmærksom på der også er en grænse på procenter. Det vil sige at du fx kun må sælge øl, også kan du søge om at få lov til at sælge stærkere drikke. Hvis lejemålet skifter bevillingsholder, skal der søges om en ny tilladelse.

Nu ved jeg ikke hvad for en kommune du bor i, men så vidst jeg er orienteret, så har alle kommuner i restaurationsplan for hvad der gælder af regler. Den kan godt variere for kommune til kommune. Du kan evt. kigge lidt på Odense kommune, hvordan deres ser ud.

http://www.odense.dk/~/media/BKF/Erhverv/ErhvervsKontakten/Restaurationsplan/Restaurationsplan.ashx

Tilmeldt 21. Jun 09
Skrevet kl. 13:39

Hej Kim

Jeg vil mene at grænsen for procenter er 2,8%. Under behøver du ikke bevilling, over behøver du.

http://erhvervsstyrelsen.dk/restaurationsloven

At der findes en bevilling kun for øl og en for øl+stærke drikke har jeg ikke hørt om?

Men da jeg hjælper mange med alkoholbevillinger er jeg selvsagt meget interesseret hvis du har et link eller andet så jeg kan blive klogere.

Tak

Asser

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 13:46

Jeg ved ikke om det er altid har været sådan, det kan du måske svare på, fordi det ved jeg desværre ikke noget om. Men da jeg var bestyrer for en bar i Odense, der fik vi "opgraderet" vores beviling fra øl (sikkert de 2,8%) til 15%.

Den gamle beviling vi havde stod der vi havde en "øl beviling", og derfor fik lov til at sælge alkohol. Men som sagt, det kan være det er lavet om, for at gøre det nemmere.

Tilmeldt 21. Jun 09
Skrevet kl. 13:52

Det kan være at det siden hen er blevet ændret til dette, jvf. dit link til Odense kommune. Who knows :)

4.3 Eventuelle begrænsninger og vilkår
En alkoholbevilling kan i henhold Ɵl restauraƟ‐
onsloven eŌer omstændighederne begrænses
og beƟnges, hvis nævnet vurderer, at der er be‐
hov herfor.
Der kan eksempelvisfastsæƩesfølgende be‐
grænsninger og vilkår:

- Bevillingen begrænses Ɵlservering af øl,
vin og andre drikke med en maksimal al‐
koholprocent på 15. Disse produkter skal
være færdigblandede fra leverandøren,
idet det ikke Ɵllades, at der i restauranten
blandes produkter af ingredienser med en
større alkoholprocent end 15.
Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 14:28

@Asser - Det kan godt se ud som om du har ret :)

@kean77 - Under alle omstædnigheder, så tror jeg det er en god idé at du snakker med bevilingskontoret. For at få det hele på plads.

Held og lykked med dit projekt :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)