Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal have lavet en "om os" tekst og standard handelsbetingelser

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er simpelthen så fantasiløs, når det kommer til tekster, så jeg leder efter en der kan skrive en om os, og nogle standard handelsbetingelser o.lign.

Jeg betaler selvfølgelig for det.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh Mads

Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:47

Jeg vil gerne melde mig!

Jeg har erfaring med at skrive tekster, og er p.t. ansat som tekstforfatter.

Forklar mig om opgaven, tekstens længde og evt. send mig noget materiale hvis du har noget til det, så kan vi finde en pris, og jeg kan lave den/dem i løbet af nogle dage. Du kan evt. selv sætte en deadline.

Mvh Ditte :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

Hej Mads

Jeg vil gerne give et tilbud på opgaven.

Mange tror at en 'Om os' side skal handle om dem, dvs. fortælle virksomhedens historie fra den spæde ide til den nu velfungerende biks. Sådan får man bare ikke kunderne til at læse teksten. Det er fuldstændig irrelevant for kunden at virksomheden engang havde et andet navn, eller nu har ni ansatte i stedet for seks.

En 'Om os' side skal handle om kunden. Den skal beskrive virksomhedens værdier og visioner med udgangspunkt i kundens behov.

Mht. handelsbetingelser vil jeg anbefale at de bliver skrevet på et helt almindeligt dansk (og selvfølgelig engelsk, hvis siden skal oversættes:-)). Det jeg mener er, at det er unødvendigt at begynde på Kancellisproget, som advokaterne er helt afhængige af. Det kan godt lade sig gøre at skrive en tekst, der er juridisk bindende og samtidig er til at forstå for begge parter.

Vil du vide mere om, hvad jeg tilbyder og hvordan jeg arbejder, så se evt. mere på min hjemmesidehttp://www.klartsprog.com eller kontakt mig på tlf: 28301053.

Mange hilsner

Rikke

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 58
Fra  Ulstrup & Kjær Trading I/S Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mads

Du burde kunne finde nogle standard handelsbetingelser ved at kigge lidt omkring på nettet, se hvad andre webshops har osv. Få noget inspiration lidt rundt omkring og hvis du synes der skal tilføjes noget til de handelsbetingelser du finder kan du jo altid gøre det.

Du må hellere end gerne snuppe handelsbetingelserne fra min webshop :)

Hilsen Lasse :)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 23:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du må gerne låne vores hvis den kan bruges. Bare du lige skriver, at den er lånt fra www.coolslips.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke

Jeg vil lige i al venskabelighed protestere over din beskrivelse af advokater.

Vi er hverken hjælpeløse misbrugere af kancellisprog eller juridisk forpligtede til at skrive kancellisprog.

Der er nogle fagudtryk indimellem som er svære ikke at anvende - ligesom det er svært for dig at bede autoreparatøren ordne bilens karburator - uden at sige ordet karburator.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46

Hej Jacob

Jeg ved selvfølgelig godt at mange advokater i dag forsøger at skrive på et mere almindeligt dansk. Jeg bruger henvisningen til advokater, læger og ansatte på kommunen som et retorisk virkemiddel, fordi det straks giver læseren et billede af den slags sprog, jeg taler om:-)

Jeg skriver nu også for advokater, netop for at gøre sproget mere tilgængeligt, så eksemplet er ikke taget ud af den blå luft;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20

at sælge sandheden for at få slagkraft i retorikken er i mine øjne dybt bedærvet og jeg får kuldegysninger ved at tænke på alle de rædselsregimer, der har udfoldet samme tankegang.

Lige siden Ciceros dage har denne moralske problemstilling været en hovedbestanddel af retorikkens problem, som jeg ser det. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13

Rikke, det er ærgerligt du ikke kommer til pinsebrunch med os andre fra Cafe Baresso! Det ku' ha' været skægt at sludre ord med dig.

Din fremtoning er så herlig umiddelbar - og stokkonservativ (ikke politisk)! Du skærer gerne tingene ud i pap... meget, meget firkantet pap, og du kunne have skrevet "Retstavningsbogen - sådan skal det danske sprog være... synes jeg"

Ha ha!

Jeg gik nysgerrigt ind på din side og tjekkede "Om", og det første afsnit klarer du flot med et minimum af at'er. Læsningen drøner derudaf...

Jeg kan godt lide dine ambitioner på det danske sprogs vegne. Håber ikke, du bli'r skuffet om 10 år.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Hej PoulSmile

Ja - ærgerligt med pinsebrunch. Vi skal helt sikkert tale mere til næste netværksmøde:-)

Det er sjovt, de ting du skriver om min 'om' tekst:-) Jeg har egentlig aldrig set mig selv som konservativ - mht sproget, men jeg har nok nogle meget klare holdninger. Klart Sprog er jo ikke bare mit firmanavn men også min måde at arbejde påWink

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)