Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på varer som eksportes ud af EU via en mellemhandler i EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hornslet
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Skovkonsulenterne ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej moms-kloge Aminoer!

Jeg skal til at sælge nogle varer som eksporteres direkte fra Danmark til lande udenfor EU, f.eks. Kina. Jeg sælger varerne til en tysk mellemhandler som står for at afhente dem hos mig, fragte dem i containere direkte til lande udenfor EU.

Skal jeg sætte momsfakturaen til min kunde i Tyskland, hvis varerne afskibes fra Dansk havn?

Skal jeg sætte moms på fakturaen til min kunde i Tyskland, hvis varerne fragtes til Tyskland og afskibes fra Tysk havn?

Skal jeg sætte moms på fakturaen til min kunde i Tyskland, hvis varerne afskibes fra Dansk havn med et containerskib som anløber en tysk havn, læsser om til et andet containerskib og derpå fragter varerne i uåbnede containere videre til et land udenfor EU?

Jeg glæder mig til at blive klogere....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49

Hvis du er sælger og varen senes og faktureres til et EU land og sendes til samme - så er det EU moms regler - og sender du dem til uden for EU så moms regler for eksport uden for EU  det er dit ansvar at bevise hvor varen fysisk er sendt til.

Jeg tror ikke jeg forstår problemet, for hvis det er til en virksomhed, så skal du jo ikke ha moms på uanset om det er til EU eller til uden for EU - det er bare forskellige regler for moms som du skal bogføre og angive som statistik.

Jeg tror du behøver sætte dig meget mere ind i moms ved eksport inden du går i gang, for jeg synes du roder en masse ting sammen og blander ting sammen i dine spørgsmål, men hvis den du sælger til - afhenter varen direkte i Danmark, så skal der mange bevis til for at det er eksport  for ikke at du ikke skal inkludere moms i din faktura (der er faste regler som jeg opgiver her)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hornslet
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Skovkonsulenterne ApS Skrevet kl. 22:40

Hej John

Tak for hurtigt svar.

Er det bevis nok, hvis min tyske kunde skriftligt fortæller mig at varerne er sendt til Kina og endda oplyser leveringsadresse?

Betyder det så at der ikke skal moms på min faktura til den tyske kunde (har tysk momsnummer). Hvilken form for statistik skal angives?

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37

Du skal ha bevis for udførelse til uden for EU. Det rækker ikke at din tyske kunde bekræfter noget til dig. Det er din virksomhed som skal sende den den ud af EU for at undgå moms og du skal ha bevis for at den har forladt EU

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)