Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til at forstå til Google Analytics

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Først lige et indledende spørgsmål.... er det korrekt forstået at et besøg på ens hjemmeside tæller som et bounce, selvom den besøgende bliver på landingsiden i måske 5 min., og klikker på et par PDF-filer og ikke bevæger sig andre steder hen på hjemmesiden? Og den tid som den besøgende er på siden heller ikke tæller med i besøgsvarighed?

Årsagen til at jeg spørger, er at vi pr. 1 marts fik redesignet vores hjemmeside. Indholdet, altså tekst mv. er stort set det samme, men sat op i et nyt design.

Men jeg er ikke helt tilfreds med de tal jeg får fra Analytics. Vores afvisningsprocent er gået op med 10 - 15 procent point i forhold til samme periode sidste år.

Men jeg ved ikke om jeg læser alle tal korrekt.

Så jeg ville meget gerne i kontakt med en dygtig Amino som har tjek på Analytics og som jeg måske kan hyre nogle timer til at gå tallene igennem og måske se noget som jeg ikke selv kan se - positivt som negativt.

Jeg er klar over at det også er muligt at de besøgende ikke kan lide vores design, kommer til forkert landingside mv., men det kan vi måske også få delvist svar på gennem en sådan analyse.

På forhånd tak.

Mvh, Jacob

Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 08:09

Mon der skulle være en enklet eller to der har en kommentar / indspark til dette indlæg?

Mvh, Jacob

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob

Det er korrekt forstået det med de at det tæller som et Bounce i den ovenstående situation, især hvis ikke der er sporing på de links til PDF filerne. Hvis det at en besøgende klikker videre til en PDF fil er et mål på vejen til et salg fx, så kunne du med fordel sætte det op som et mål at de klikker på linket dertil.

Et bounce behøver ikke altid være en dårlig ting, det kommer helt an på ens mål. 

Er det nogle bestemte ting du skal have kigget på i din Analytics? Altså du vil gerne have verificeret at tallene er korrekte og hvordan de skal læses osv?

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:09

Det er rigtigt at et bounce ikke er direkte dårligt, men det fortæller vel egentlig også Google, at den besøgende ikke kom efter det han søgte? Kom bare lige til at tænke på det. :)

Lån penge med kviklån og mobillån på laane-siden.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et bounce behøver ikke være hvor den besøgende går tilbage til Google for at søge videre, så i dét tilfælde ved Google intet om, de fandt hvad de søgte eller ej :)

Et scenarie kan være hvor en besøgende skal have fat i en låsesmed, han søger på google, klikker på en adwords annonce og lander på en side hvor der er et telefonnummer. Den besøgende ringer op og bestiller en låsesmed. Han har nu nået sit mål og lukker siden ned. Dette vil så være et Bounce, men et godt et af slagsen :)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 10:02

5* til Kim for svaret. Er bounce er ikke nødvendigvis af det onde.

Ofte vil meget præcise landingssider giv brugerne lige nøjagtigt den information de søgte, så de forsvinder måske hurtigt igen.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 14:42

Hej Kim,

Ja, det jeg søger er i princippet hvordan jeg skal læse tallene.

Kan det lade sig gøre at tracke hvor mange der trykker på en PDF-fil f.eks.

Nu skal det siges at vi ikke er en web-shop eller lign. så det er svært at aflæse direkte konveteringer i form af salg mv.

Er det noget du har forstand på Kim - at sætte Analytics op, fastsætte mål etc?

Du er velkommen til at skrive en PB med evt. priser etc for dette.

Mvh, Jacob

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)