Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

angående findeløn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt en helt ny bil som var stjålet fra importøren. De er forsikret og oplyser at det er forsikringen som måske vil give en findeløn, da det er deres bil, jeg ved godt at man ikke har ret til en findeløn, men nu har importøren endelig tilbudt mig et gavekort på 500 - 800 kr.

Jeg ved godt at jeg ikke har kræv på noget, men bilen koster altså min. 150.000 kr, er det så ikke en ret lille findeløn, jeg troede at den lå omkring 5000 - 10.000 kr.

Hvad siger i andre? skal jeg være tilfreds med de 500 kr. eller hvad? 

Det skal lige siges at jeg stod og passede på bilen i 45 min i minus 5 grader da politiet skulle komme.

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 16:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg syns bare at du skal være glad for at du selv er et levende bevis på at der findes mennesker i danmark der vil gøre en god gerning. forhåbentlig er det også sådan en person der finder det næste du evt. smider væk :)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:20

Jeg er helt enig.

Det er da flot at du blev ved bilen, men ikke noget nogen kunne forvente eller kræve af dig.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 17:23

Han behøver i det mindste ikke bekymre sig, om han går i kirke nok, for Hagbart får da prædiken nok herinde Amino.

Han stiller et reelt spørgsmål, så er der mon ikke en der kan svare ham?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51

Han har vel selv svaret - der er ikke findeløn for at finde stjålne biler (eller cykler eller trækvogne) - Nogen vil finde det lidt småt, men det er vel det, og så skal man vel ikke ærgre sig unødigt - bedre end ingenting trods alt Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:52

"Ret til findeløn" på Google giver flg. som første hit:

http://www.retssal.dk/?page=emne&id=175..

Hvis man læser den ser man flg. passage: 

"Ejeren må inden udleveringen betale en findeløn, der fastsættes af politiet efter nedenstående retningslinier, medmindre finderen har givet afkald på findeløn. Findeløn fastsættes i reglen til 10 pct. af det fundnes værdi, idet der dog ved fastsættelsen bør tages hensyn til findestedet og de nærmere omstændigheder ved fundet, herunder om finderen har udvist særlig påskønnelsesværdigt forhold, eller om afleveringen har påført ham særlig ulejlighed. Drejer det sig om større kontantbeløb eller genstande af betydelig værdi, vil det ofte være rimeligt at fastsætte findelønnen lavere end til 10 pct."

Læser man lidt længere nede:

"I følgende tilfælde bør der i almindelighed ikke fastsættes findeløn: Når det fundne alene har økonomisk værdi, der ikke overstiger 2 kr. Når det drejer sig om motorkøretøjer, cykler eller trækvogne, der er indbragt fra offentlig gade, vej eller plads."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55

jep netop - biler cykler og trækvogne er undtaget fra findeløn - andre stjålne sager - ex en diamant ring kan man godt få findeløn for - dog vil rigtigt dyre ting sjældent udløse 10% i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:03

Jeg gjorde det i en god gerning og jeg ventede ved bilen, hvis tyven kom igen, da han havde nøglen til bilen, jeg læser rundt på nettet at private udlover eks. 1000 kr for at finde deres gamle Golf som måske har en værdi på 25-50.000 kr. Er det så ikke lidt at tilbyde 500 kr for en bil som koster 150.000 kr og så kunne være ødelagt eller brændt af i en skov.

Når det er et firma og bilen ikke var skadet eller ødelagt, så havde jeg forventet et større beløb.

Jeg har talt med flere som aldrig ville have opdaget bilen, det gjorde jeg da jeg har et godt øje for at spotte disse unormale ting i gadebilledet.

Jeg havde faktisk taget til takke for en et par venlige ord fra importøren, men jeg måtte rykke 3 gange for svar på min mail og til sidst går til den adm. chef for at få svar på min mail. og der måtte jeg presse på for at få et svar på om de ville give en findeløn eller ej?

Det gik der så over 1 måned med! gider jeg så hjælpe igen hvis det skulle ske igen, måske, men nok nej.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er lidt ligesom når man giver konen blomster for at få noget...

Man skal give blomster fordi man synes hun er en dejlig kone, uden at forvente noget til gengæld.

Man skal så bare være glad hvis man også får noget... Og det gør man kun, hvis konen mener man har handlet uden bagtanker.

Du fik noget, men først efter en rykker. Så må du tage dig en rykker, da noget ikke var velfortjent.

Du skal vist bare være glad for det du fik :-)

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)