Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg få for mit domæne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skriver her, da jeg håber i kan svare mig på et spørgsmål :)

Jeg er voksenmodel, og fik sidste august min egen hjemmeside op af køre.

Men pga. personlig grunde, har jeg valgte at stoppe siden for nu.

Men så til mit spørgsmål:
Vil det være muligt at sælge min side?

Altså mit domæne navn, og alt indhold, for den kan sagtens køres videre af en anden, eller måske endda udvides med flere modeller, hvis evt. køber har lyst til dette.

Min side har siden 1 januar, hvor den har været på standby, haft besøge fra følgende lande:
Danmark, USA, England, Canada, Irland, Tyskland, Sverige, Norge, Holland, Spanien, Australien, Frankrig, Grækenland, Indien, Nepal, Færeørene, og Sweitz.

Og som nævnt længere oppe, så kunne man sagtens udvide med flere modeller, og måske endda gøre den international.

Jeg har allerede fået mails, fra folk som er interesseret i at købe domænet, men jeg har ingen idé om, hvad det kunne koste. Nogle forslag?

Mvh.
Sophia

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 16:09

Hej Sophia. 

Domæner har som regel ikke den store værdi og må ikke handles uden indholdet, altså selve din hjemmeside. 

For at give et realistisk bud, så bliver du nød til at skrive domænets navn. 

De bedste hilsner

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Gregersen:
og må ikke handles uden indholdet

Det er en misforstået opfattelse af retningslinjerne. Der findes talrige eksempler på danske domæner uden indhold, der er solgt for ret store summer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:18

Tak for dit hurtige svar :)

Men synes ellers bare at jeg havde hørt, at hvis domæne navnet ville have en værdi for en bestemt virksomhed, at det så ville kunne sælges til en okay pris? :)

Men det er www.lolitadoll.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35

Nicolaj Thomasen:

Kim Gregersen:
og må ikke handles uden indholdet

Det er en misforstået opfattelse af retningslinjerne. Der findes talrige eksempler på danske domæner uden indhold, der er solgt for ret store summer.

http://www.version2.dk/artikel/advokat-saadan-lirker-du-domaenet-ud-af-domaenehajen-gratis-18098 

http://www.domaeneklager.dk/uploads/tx_tcfilesorter/2012-0212_video.pdf

Til trådstarter:

Opret en emailadresse på domænet og brug den. Så bibeholder du retten til domænet og overtræder dermed ingen regler/love, mens du får afklaret hvor meget du kan sælge.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi tabte selv en sag i 2012, hvor vi ønskede domænet mobilcheck.dk overdraget.

Domænet viderestiller bare til et andet domæne og ejeren havde tilbudt at sælge os domænet for 10.000 kroner. I klagesagen godtgjorde han for at han havde planer med domænet fremadrettet, hvilket var nok til at vi tabte sagen.

Registrering af domæne med videresalg for øje og at tilbyde at sælge et domæne kan ikke sidestilles.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 17:03

værdien af et domæne hænger jo i høj grad sammen med hvem køberne er, og hvad de kan bruge det til. tdc.dk er et godt eksempel.

hvis nogle har henvendt sig for at købe det af dig, så har det jo en værdi. men hvor meget kommer jo helt an på hvad køberen har af budgetter og hvad det skal bruges til.

jeg ville nok starte med at svare at domænet ikke umiddelbart er til salg, men at de kan komme med et bud. derefter har i noget at forhandle ud fra

det kræver jo så selvfølgelig at du fjerne "til salg" teksten på domænet :)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:18

Det er ret svært at se om man kan få værdi ud af domænet, i forhold til videreudvikling, når der ikke er noget indhold på siden.

Du kunne eventuelt lade forside vises med dummy billeder, hvis det er fordi du ikke længere vil associeres med siden.

Hvis ikke domænet har noget indhold, andet end det du har på den nu, så kan du nok ikke sælge den for mere end 45 kroner. (Prisen for et dk domæne pr. År)

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)