Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefoni igen

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har søgt i gamle emner, men kan desværre ikke finde et præcist svar.

Jeg driver en enkeltmandvirksomhed, og har en mobiltelefon (300 kr. pr. mdr. inkl. moms) samt internet på min privat adresse (230 kr. pr. mdr. inkl. moms), vil det give (og kan jeg) lade virksomheden betale?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt kan du kun trække halv moms på de ting du benytter privat.

Internet kan betales helt af virksomhed.

Hvis virksomhed betaler din telefon, bliver du beskattet af 2500 kr. pr. år privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Som hans Karsten skriver - moms på telefonen deles efter privat og firma brug - resten trækkes fra i firma og hele internettet også OK uden deling¨

De 2500 kr som han korrekt skriver du bliver beskattet af for fri telefon skal du selv opgive til skat eller tillægge dit overskud til slut og medtage selv på årsopgørelsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for al jeres hjælp.

Så med mine udgifter kan det godt betale sig?

Hvad med de 2500, nu hvor det ikke er hele året - kan jeg så dividere ned?

Skal de sidste 12,5 Moms betales af beskattede penge, eller blot fra firmaet?

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

F.eks Tlf regning på 1.000 plus moms 250. Kr 1.250 betales af virksomheden, kr 125 refunderes af skat (1/2 moms) og resterende 1.125 fratrækkes i virksomhedens resultat.

De nævnte 50 procent moms er en tommelfingerregel. Der er momsmæssigt fradrag for den andel der anvendes erhvervsmæssigt. Dvs anvender du Tlf stort set kun til privat er det måske nærmere kun 10 procent af momsen at virksomheden kan få refunderet. Eller omvendt hvis den stort set kun anvendes erhvervsmæssigt.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth D:
Hvad med de 2500, nu hvor det ikke er hele året - kan jeg så dividere ned?

Ja, Skat regner pr. hele kalendermåned, så hvis det fx er 15. oktober okt til 31. december bliver det 2500:12*3=625 kr, som du skal lægge til firmaets overskud.

Og 50:50 privat:erhverv plejer Skat at acceptere uden dikkedarer. Hvis du derimod har en større firma-andel end privat vil de muligvis se dokumentation på et tidspunkt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth D:

å med mine udgifter kan det godt betale sig?

Hvad med de 2500, nu hvor det ikke er hele året - kan jeg så dividere ned?

Skal de sidste 12,5 Moms betales af beskattede penge, eller blot fra firmaet?

Den del du personlig skal betale af momsen (over mellemregning) er en omkostning for firmaet og giver fradrag og ja - du deler det så det kun er for den tid af året det drejer sig om

OM det kan betale sig er ret enkelt. Du får 2.500 mere oven i indtægten i skat selv, og du får fradrag for udgiften i firmaet. Regningen du betaler i firmaet koster dig personligt beløbet minus det du betaler i skat, så hvis din regning som tommelfinger regel er under 2,500 på årsbasis i telefonregning (løs tommelfingerregel uden moms), så behold den personligt og er den over, så læg den i firmaet - for du har udgift både til de 2.500 lagt på skatten og den del af regningen som er efter skat i firmaet 

Du kan ikke lave kombier med at købe telefonen via firma og ha regningen privat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tusind tak for al din hjælp.

Så vi er enig om 2600 årligt i internet og 3600 årligt i telefon godt kan betale sig at gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - og internet har intet med det at gøre bare, for det kan man ha uden at betale for fri telefon, der er ikke multimedieskat længere, så man behøver kun tænke telefon. Er man selvstændig så man trods alt betaler telefonen - enten privat eller via virksomheden, så er tommelfinger regel omkring de 2.500 for telefonen

Husk du skal ha telefonregningen ud med dit firmanavn på ikke kun dit private. Er det privat abonement og du er personlig virksomhed ved at sige du hedder Kenneth D - adresse linje to: Firma Margarinefjereneren  (eller CVR xxxxxxxxc) og så tredie adresselinje - Børges Boulevard 16 - 2942 Svimmelsted 

 så fremstår dit firma fint nok af regningen til skats godkendelse af moms osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Og den med internet er også gyldig når det "kun" er en enkeltmandsvirksohed - fedt nok!

Tusind tusind tak for hjælpen (til jer alle!)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)