Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

35 år, mor og vil gerne være selvstændig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i en del år leget med tanken om at blive selvstændig, har dog ikke sprunget ud i det og hvorfor ikke....jeg aner simpelthen ikke hvad det skulle være ud i. Jeg har jo idéer, men har ikke selvtilliden til at tro at det er noget der ville kunne lade sig gøre.

Ved heller ikke om jeg har drivet...og overskuddet til det, når jeg også har min familie...og måske et deltidsjob ved siden af i starten.

Er der nogen der har idéer, kurser, foredrag eller andet man måske kunne kigger på/deltage i for at booste troen på en selv og måske komme med idéer til hvad der kunne blive ens levevej.

Er som skrevet 35 år, har mand og to små børn (snart 3 og 4 år). Jeg ønsker at kunne tilrettelægge min egen arbejdsdag og gerne med noget hvor jeg er ude af døren nogle dage om ugen eller selv kan planlægge at det er jeg eller det er jeg ikke og så skal "resten" kunne laves hjemme foran computeren.

Drømmer om at starte op som fotograf, men har bare mødt flere der giver udtryk for at det er hårdt arbejde og der er stor konkurrence, da enhver "idiot" efterhånden kan købe et semi-godt kamera og skyde løs. Jeg ville bare gerne specialsere mig i f.eks. spædbørn/børn eller folks husdyr...eller begge dele. Har dog kun min hobby-erfaring og egentlig ikke noget dyrt udstyr, men er flere gange blevet rost og har fået af vide at jeg har øje for de gode billeder. Er på ingen måde heller en haj til efterbehandling af billeder, men jeg er ferm på/til computer, så er overbevist om at det kan læres.

Jeg er uddannet Teknisk Designer og har arbejdet som det siden jeg afsluttede min uddannelse for små 10 år siden, afbrudt at to barsler lige efter hinanden. Jeg har også en masse administrativ erfaring og lidt regnskabsmæssigt (der har jeg så også en livline i en veninde der er bogholder).

Fortæl mig gerne din historie.

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja!

Som jeg læser dit indlæg vil jeg anbefale at læse: "Kunsten at elske sig selv" skrevet af chefpsykolog Jørn Beckmann.

Dernest vil jeg overveje og følge drømmen med fotografering.

Held og lykke

Hans Peter

Sorø

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er hermed bestilt på biblioteket Wink

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Hvad med at lave en hjemmeside så du kan reklamere for dig selv og evt. starte op som deltids fotograf ? 

Lav visitkort til dem du tager ud til og hold øje med freelancer her på amino, evt. lave et samarbejde med event-firmaer og selskabsarrangører hvor gæster/kunder måske har brug for en fotograf til deres event/selskab.

Mhs. til familieplanlægningen så kan jeg fortælle at en veninde har en datter på 4, er igang med en kandidatuddannelse, har et deltidsjob og har lige startet en webshop, så på en eller anden måde skal det nok lykkes med familieplanlægningen hvis din mand selvfølgelig bakker op om dit projekt.

Personligt er jeg ikke startet op endnu primært fordi jeg ikke er sikker på hvad det skal være og fordi vi skal i behandling for barnløshed. Min kæreste siger at jeg tænker for meget over det og bare skal springe ud i det, ja måske har han ret. Det føles ihvertfald nogle gange som at gå fem gange rundt om sig selv i en uendelig blanding af utålmodighed, manglende mod, rastløshed, usikkerhed og en eller anden indre vilje der skriger på at blive selvstændig og herre i eget hus.

Jeg er sikker på at det bliver i år men hvordan og med hvad er jeg bestemt ikke sikker på, jeg er bare nået til et punkt hvor jeg ikke vil være lønslave mere !

tja, det er nemmere at give andre råd, input og sparring end selv at gå igang !!

Mvh. Tina

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret, TinaFA.

Jamen det tror jeg at jeg vil starte op, lige så stille. Grunden til at jeg nok ikke har gjort det endnu, er fordi jeg ikke har udstyret og min computer kan ikke rumme flere billeder og slet ikke efterbehandlingsprogram. Har umiddelbart ikke mulighed for at købe andet.

Kender godt den følelse du beskriver.

Held og lykke med begge jeres projekter Skype-ItWasntMe

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)