Jeg har svært ved at få solgt min hjemmeside,...altså få kunder ind på den. Siden hedder www.arbejdsindex.dk Er der nogle der har gode forslag til at komme videre ?? |
Gratis "kunder" kommer fra google.dk, derfor er det vigtigt at gøre et fornuftigt stykke seo-arbejde på siden, så den indekserer godt på relevante keywords.
Nogle af de vigtige seo-ting:
- Hver side bør optimeres til et keyword.
- Duplicate content: din side svarer både med og uden www. foran. Dette bør rettes med 301 redirects.
- Gør brug af title-tag. En sælgende tekst der indholder det relevante keywords fra siden.
- Meta description: er teksten under title i googles søgeresultater. Dette bør være en sælgende tekst. Den har ikke indflydelse på din rank, men har stor betydning for antal besøgende.
- Gør brug af overskrifter med keyword, også til tekst afsnit. h1, h2, h3 etc.
- Skab indgående links, f.eks. fra blogs, forums m.m.
- integrer facebook, google og twitter.
- Brug google analytics til at spore dine besøgende.
---
Selv om der er nogle gode elementer i designet, så synes jeg siden virker meget gammeldags. Et flot webdesign kan sikkert også øge konverteringen.
---
Du kan også købe adwords annoncer og dermed få målrettet trafik til din hjemmeside, men det er spild af penge, hvis din hjemmeside ikke konverterer, så sæt sporing op med google analytics.