Først og fremmest vil jeg mene du benytter din Analytics Tracking forkert, hvis du ønsker at tracke de trykker på knappen skal du bruge et Event tracking.
Med hensyn til Visual Website Optimizer har de nogle meget fine guides til deres tracking, når du er logget ind på siden.
Du kan sagtens sætte mere javascript ind i koden, bare afslut din _gaq med ; og indsæt næste kode.
Først og fremmest vil jeg mene du benytter din Analytics Tracking forkert, hvis du ønsker at tracke de trykker på knappen skal du bruge et Event tracking.
Med hensyn til Visual Website Optimizer har de nogle meget fine guides til deres tracking, når du er logget ind på siden.
Du kan sagtens sætte mere javascript ind i koden, bare afslut din _gaq med ; og indsæt næste kode.
Helt enig. Det er ikke optimalt. Men som jeg skrev, er det noget, jeg har arvet. Og skal have noget funktionelt i luften hurtigt.
Jeg har været logget ind i VWO. Og jeg har mulighed for 'engagement tracking', men det dækker alle kliks, der falder på sitet.
Jeg synes ikke, jeg kan finde nogle muligheder for event tracking. Hvor skal jeg kigge henne?
Event Tracking var i forbindelse med din google analytics.
i VWO er det jo også bare en engagement tracking du skal benytte, og så angive hvilken "engagement" der skal gøre sig gældende når det kommer til en konvertering.
Engagement-tracking fanger alle kliks på siden, så vidt jeg kan læse mig til, inkl. fx klik på links i topmenuen. Det dur jo ikke (til andet end at måle på bouncerate).