Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen salg på webshop - Hvordan bruger man Analytics ordentligt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

God solskinsrig eftermiddag Aminoer!

Det er nu ved at være et par måneder siden at jeg for alvor launchede min webshop www.boldshop.dk - men har stadig ikke modtaget nogle salg, udover et par stykke fra den nærmeste familie.

Det er klart at hovedårsagen til dette nok er mit meget begrænsede sortiment, samt at det kun er muligt at betale via paypal på nuværende tidspunkt - det ændrer dog ikke på at jeg gerne vil dybere ind i stoffet, og kunne se hvor jeg går galt i byen.

Jeg har fået adwordskampagne op, samtidigt med at jeg ligger forholdsvist godt placeret på google i forhold til mine produkter på siden - dette er mine besøgstal for den sidste måned:

Nu ved jeg ikke hvordan de ser ud i forhold til andre nystartede webshops, men jeg vil da mene at det er et nogenlunde udgangspunkt.

Fordelingen lyder på 30% Search traffic, 24% Direct og 46 % Referral.

Nu er det så bare at jeg gerne vil finde ud af hvor i forløbet det er at jeg går galt i byen, især vil jeg gerne se hvor mange jeg mister på checkout-siden. Men hvordan er det så lige dette gøres? Og hvordan kan man bruge de forskellige tal?

Min umiddelbare tanke var at jeg kunne finde det her:

Men det kunne jeg ikke.

Ellers er der ikke mere at sige, end jeg håber at i vil komme med input i forhold til mine spørgsmål, og eventuelt også til hvordan i selv benytter Google Analytics.

Vh Jonas 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 13:37

Hej Jonas,

Du skal til at have mange flere besøgende, hvis du vil genere salg :)

Nå, men jeg tror du skal sætte e-handelssporing op, og så sætte mål op så du kan bruge tragtvisualisering til at se, hvor de hopper fra :)

Held og lykke med det :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 15:08

Lars Thomsen:

Hej Jonas,

Du skal til at have mange flere besøgende, hvis du vil genere salg :)

Nå, men jeg tror du skal sætte e-handelssporing op, og så sætte mål op så du kan bruge tragtvisualisering til at se, hvor de hopper fra :)

Held og lykke med det :)

Mvh.
Lars Thomsen

Der kan man bare se... Jeg som troede jeg lå okay mht. besøgende :) Det e-handelssporing du snakker om, er det en funktion analytics har, eller er det et andet site jeg skal have fat i?

vh
Jonas 

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 18:24

Som jeg ser det, er du kommet for hurtig igang med din webshop!

Det er ikke de bedste odds man giver sin shop, når man kun benytter paypal. desværre men sådan er det.

Jeg er godt klar over at Euroline ikke tager nye kunder lige pt... men så må altså vente med at launche og forberede ens shop lidt bedre... ELLER bruge teller som indløser.

En ting jeg også har bidt mærke i er at du ingen meta-description har på din forside?
Du skulle tage at få kigget lidt på noget SEO eller få andre til det.

Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 18:29

Hej,

Paa din checkout ved Paypal kunne du godt have logo af VISA kort og de andre kort som man kan bruge, saa du viser at man kan bruge ens visa kort til at betale med.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 20:56

jeg har li kigget lidt rundt.

Nede i bunden har du

http://www.boldshop.dk/about-magento-demo-store

http://www.boldshop.dk/customer-service

http://www.boldshop.dk/privacy-policy-cookie-restriction-mode

Dem skal du nok heller faa udfyld med rigtig tekst og ændret til dansk, OM OS osv..

Plus alle de links du har i bunden f.eks TOPS virker ikke plus virker underligt paa en Bold shop .. ?

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 23:14

Anders S:

jeg har li kigget lidt rundt.

Nede i bunden har du

http://www.boldshop.dk/about-magento-demo-store

http://www.boldshop.dk/customer-service

http://www.boldshop.dk/privacy-policy-cookie-restriction-mode

Dem skal du nok heller faa udfyld med rigtig tekst og ændret til dansk, OM OS osv..

Plus alle de links du har i bunden f.eks TOPS virker ikke plus virker underligt paa en Bold shop .. ?

Du har helt ret, undrer mig også over det, forleden dag var de der nemlig ikke, så der så det fint ud. Tror måske min host har været inde og rode rundt i et eller andet, men det er selvfølgelig noget der skal fikses.

@Nicholas
Jeg vil give dig helt ret i at jeg nok har startet for hurtigt ud, men man lærer jo af sine fejl heldigvis :) Desuden ser jeg ingen grund til at begynde at sætte visa icon ind osv. da jeg for nyligt har ansøgt om at få paymill på siden, så det burde jeg gerne snart få.

Mht. meta description, så tak fordi du lige underrettede mig om det, men heldigvis er det jo de færreste som søger efter "Boldshop.dk" på google når de skal købe bolde, og i tilfælde af at de gjorde det, kendte de nok siden i forvejen.

Mvh
Jonas

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 06:31

Mht. Meta desc. kan du ikke snige dig uden om. Det SKAL laves på alle dine sider.
Prøv i det mindste at læs lidt om meta desc og SEO generelt. 

Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 08:21

Nicolas Goth:

Mht. Meta desc. kan du ikke snige dig uden om. Det SKAL laves på alle dine sider.
Prøv i det mindste at læs lidt om meta desc og SEO generelt. 

Jamen vi er da fuldkommen enige om at det er noget som skal laves.

Men jeg ved altså godt hvad meta description er, og det har jo ingen direkte indflydelse på SEO'en, andet end at det er en tekst som skal få brugeren til at klikke sig ind på siden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:32

Jonas Mohr Pedersen:
andet end at det er en tekst som skal få brugeren til at klikke sig ind på siden.

... og da du har brug for flere besøgende, så er det da et meget godt sted at starte - altså at få flere til at klikke sig ind på siden. Wink

Lige en sidebemærkning:

Har du overvejet ewire? Med dem kan du modtage de fleste korttyper - også Dankort. Det er et godt og billigt alternativ til paypal. 

Det koster kr. 400,- i oprettelse, men derudover betaler du kun for transaktioner, og du skal ikke have en indløsningsaftale. 

Det kan måske øge konverteringen lidt, når der også kan bruges dankort. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)