Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fratræk af moms/skat med tilbagevirkende kraft

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen der kan svare på dette spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart lige kunne finde svaret på:

Hvis jeg i 2013 ønsker at starte mit eget CVR-nummer (lad os sige i december). Vil jeg da også kunne trække de forretningsmæssige udgifter fra, som jeg har haft i 2013, INDEN mit CVR-nummer trådte i kraft? Så som indkøb af domæner, udvikling af hjemmeside mv.? Eller er det KUN fra den dag af, at mit CVR-nummer er trådt i kraft, at jeg vil kunne trække fakturaer fra? 

Det skal lige tilføjes, at der er tale om enkelt-eget virksomhed (enkeltmands) - ingen APS, AS osv. osv. 

Hilsener

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03

der findes ingen lov om det men kutyme er, at skat accepterer op til 6 mdr før - så fra nu til december er lidt langt, men kan kan også spørge, hvorfor vente egentlig - det koster jo ikke noget at få cvr og du skal bare 0 indberette moms til tiderne du får af skat.

Det skal tilføjes at du så ikke må ha faktureret noget som person - uden moms - på basis af det du så vil trække fra for mig bekendt - i den tid der går forud - så fanger bordet, at det er anskaffet til ikke momspligtig brug

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Smukt tak for svaret - der er noget kontraktmæssigt der skal undersøges inden at jeg kaster mig ud i CVR i forhold til nuværende. Derfor spørgsmål om at vente :0) Men samtidig kan jeg ikke vente med at komme igang - derfor dilemmaet. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)