Hej Amino'er |
Du køber jo et x antal procent af virksomheden. Og i det at virksomhedens værdi vokser, så vokser dine penge tilsvarende :)
Hej Amino'er |
Du køber jo et x antal procent af virksomheden. Og i det at virksomhedens værdi vokser, så vokser dine penge tilsvarende :) |
Enig m. Tobias. Spørgsmålet er så, hvor mange procent af en virksomhed du kan få for 10K. Det er jo næsten det, det koster i administrationsomkostninger at ændre ejerskabsaftalen, tænker jeg. Hvor meget risiko skal der være over sagerne? Kan du tåle at miste alle 10K?
|
Martin hvis jeg var dig ville jeg sætte mig ned og bruge et par timer på Amino :) Her er altid rigtig mange spændende projekter på tegnebrættet, og rigtig mange af dem har også et stort potientiale. Og jeg ved at mange kunne bruge 10.000 kr. som en hjælpende hånd i opstarten! Du risikerer godt nok at miste hele møget hvis ikke projektet virker som det gjorde på tegnebrættet, men derimod kan du også mange doble dit indskud :) Plus at hvis du selv knokler lidt på det projekt du skyder penge (altså hvis det er ønsket af ejerne) så kan du oven i købet få nogle rigtig gode forretningspartnere - hvilket er mere end meget værd! :) |
Hejsa,
Investeringens størrelse taget i betragtning vil jeg mene at beløbet er for lille til en investering. Som Kasper skriver så går alle pengene op i administration og jura mht. dokumenter etc. Måske en anden Amino har et andet bud? :-). |
Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/
Så lad os sige jeg bare et eksempel køber 1% for 10.000 kroner. (Ikke realistisk men bare et eksempel) |
Ja i princippet er det sådan det virker :) |
I princippet ja, men det afhænger selvfølgelig af aftalen med virksomheden, det kan være de har rabat buyback aftale, eller buyout indenfor x måneder / år. |
Hvordan kender jeg så virksomhedens/min andels værdi? Lad os holde os til eksemplet med 1.000.000 hvem afgøre så virksomhedens værdi? |
Det gør en forhandling, meget på samme måde som den initielle vurdering på 1.000.000. Det vil typisk være en værdiansættelse der afgør det, og enten får man nogle prof. til at gøre det, ellers er det en snak omkring det med den nuværende ejer. Du skal forhandle dig til hvor stor en ejerandel du kan få for de 10.000 DKK. |
Nyt projekt: polterabend . Eller prøv teambuilding.dk