Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener jeg som investor?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvis jeg nu har 10.000 kroner og gerne vil investere i en idè/virksomhed, hvordan tjener jeg så penge på dette? Får jeg et afkast af disse penge inden er x antal måneder eller?

Jeg snakker ikke om aktier, men at give virksomheden kapital.

/Martin

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 16:53

Du køber jo et x antal procent af virksomheden. Og i det at virksomhedens værdi vokser, så vokser dine penge tilsvarende :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59

Enig m. Tobias. Spørgsmålet er så, hvor mange procent af en virksomhed du kan få for 10K. Det er jo næsten det, det koster i administrationsomkostninger at ændre ejerskabsaftalen, tænker jeg.

Hvilke brancher/virksomheder vil du gerne investere i?

Hvor meget risiko skal der være over sagerne? Kan du tåle at miste alle 10K?

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Skrevet kl. 17:09

Martin hvis jeg var dig ville jeg sætte mig ned og bruge et par timer på Amino :) Her er altid rigtig mange spændende projekter på tegnebrættet, og rigtig mange af dem har også et stort potientiale. Og jeg ved at mange kunne bruge 10.000 kr. som en hjælpende hånd i opstarten! Du risikerer godt nok at miste hele møget hvis ikke projektet virker som det gjorde på tegnebrættet, men derimod kan du også mange doble dit indskud :) Plus at hvis du selv knokler lidt på det projekt du skyder penge (altså hvis det er ønsket af ejerne) så kan du oven i købet få nogle rigtig gode forretningspartnere - hvilket er mere end meget værd! :)

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Investeringens størrelse taget i betragtning vil jeg mene at beløbet er for lille til en investering. Som Kasper skriver så går alle pengene op i administration og jura mht. dokumenter etc.

Måske en anden Amino har et andet bud? :-).

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 17:56

Så lad os sige jeg bare et eksempel køber 1% for 10.000 kroner. (Ikke realistisk men bare et eksempel)

Så stiger virksomhedens værdi til det dobbelte. Så er min andel vel 20.000 værd?

Sælger jeg så min andel tilbage til virksomheden og får 20.000 af dem eller?

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Skrevet kl. 18:22

Ja i princippet er det sådan det virker :)

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:28

I princippet ja, men det afhænger selvfølgelig af aftalen med virksomheden, det kan være de har rabat buyback aftale, eller buyout indenfor x måneder / år.

Der er variationer, men værdimæssigt har du ret
1% af en virksomhed til 1.000.000
Er de 10.000
Hvis virksomheden fordobles i værdi til 2.000.000 giver din ene % selvfølgelig 20.000, men hvordan det skal give afkast er en sag mellem dig og virksomheden, det vil være en fordel at aftale det fra start :-)

At have sat sig en tidshorisont er også en god ting.

God aften
- Patrich

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 19:04

Hvordan kender jeg så virksomhedens/min andels værdi? Lad os holde os til eksemplet med 1.000.000 hvem afgøre så virksomhedens værdi?

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:14

Martin sølberg:

Hvordan kender jeg så virksomhedens/min andels værdi? Lad os holde os til eksemplet med 1.000.000 hvem afgøre så virksomhedens værdi?

Det gør en forhandling, meget på samme måde som den initielle vurdering på 1.000.000. Det vil typisk være en værdiansættelse der afgør det, og enten får man nogle prof. til at gøre det, ellers er det en snak omkring det med den nuværende ejer. Du skal forhandle dig til hvor stor en ejerandel du kan få for de 10.000 DKK.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)