Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

klokkeslet på indlæg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs. 

Der ser ud til at i er forud for jeres tid [:)når jeg kigger på listen over de indlæg jeg ikke har læst så er nogle af dem frem i tiden.. (+1 time)

mvh

erik

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:35

Under Indstillinger kan du sætte time en time bagud ... nok ikke den helt rigtig løsning. men det er måden jeg løste det på.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 13:12

Der er generelt meget forvirring omkring tidszoner, så jeg giver lige en hurtig intro her:

- Tidszoner benævnes typisk med GMT+x, hvor GMT+0 er den, hvor London ligger i, og Danmark ligger i GMT+1 tidszoner.

- Tidsangivelser angives typisk med offset til GMT, hvor Danmark om sommeren bruger GMT+2 og om vinteren bruger GMT+1

- Tidsregninger angives typisk med et regelsæt, som kan være meget kompliceret. Den nemmeste måde at løse dette på, er at angive navnet på en by, så siger man samtidigt "De regler, som den by har anvendt og anvender".

Eksempler:

København ligger i tidszonen GMT+1, bruger lige nu tidsregningen GMT+2 og der bruges det samme system i hele Danmark. Man angiver typisk vores tidsregning med "Copenhagen" i IT systemer.

Berlin og Offenburg ligger begge i tidszonen GMT+1, begge i Tyskland bruger lige nu tidsregningen GMT+2, men historisk set har de ikke haft samme tidsregning. Hvis man derfor vil håndtere historiske tidspunkter korrekt, må man angive, hvilken by man taler om.

Berlin og Paris ligger begge i tidszonen GMT+1, og begge bruger lige nu GMT+2 tidsregning. Historisk set skal vi ikke længere tilbage til 1980'erne, hvor de ikke brugte samme tidsregning.

Endnu mere forvirring:

- Englændere tror fejlagtigt, at GMT betyder "tiden lige nu i Greenwich". Det er ikke korrekt, det er soltiden i Greenwich, dvs. om sommeren bruger England GMT+1 tidsregning. Det er ret forvirrende, når Englændere melder ud, at "We'll have an online meeting at 15:00 GMT". Du ved så ikke, om de mener 16:00 eller 17:00 dansk tid.

- CET betyder central europæisk VINTER tid, dvs. GMT+1. Dvs. lige nu bruger vi ikke CET i Danmark.

Når Amino-systemet spørger efter "tidszone", så skriver de f.eks. "(GMT +01:00) Amsterdam, Berlin, Rome, Vienna". Det er den indstilling, jeg kører med, selv om Danmark p.t. bruger GMT+2 tidsregning. Jeg har valgt denne indstilling, fordi den nævner bynavne. Når der nævnes bynavne, bør man altid vælge den indstilling, hvor byernes tidsregning passer med dansk tidsregning.

Problemet er bare, at der ikke er nok valgmuligheder - f.eks. bruger Athen og Sydafrika ikke samme tidsregning, men de ligger begge i GMT+2 tidszonen. Dvs. når Athen ligger med en GMT+3 tidsregning, og Sydafrika ligger med en GMT+2 tidsregning, så kan man altså ikke vælge dette i amino's system.

Derfor må vi gå ud fra, at amino systemets tidsregning ikke fungerer. Mit gæt er, at vi i virkeligheden burde vælge GMT+2 lige nu, og så alle sammen skifte til GMT+1 om efteråret, og skifte tilbage til GMT+2 om foråret. Eller også sætter vi det bare på GMT+1 og venter på, at Mr. Thorborg får rettet fejlen (evt. gennemtvinger samme indstilling hos alle).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)