Hej Alle, Jeg er medejer af en virksomhed som handler med brugskunst. I den forbindelse er vi ved at starte samarbejde med en ny tysk producent, hvorfra vi har bestile vareprøver. Da varene var klar, bad vi dem booke transporten hos deres lokale DHL afdeling på vores DHL-kundenummer. Det skal lige siges at vi lige havde oprettet kundenummeret hos DHL i den forbindelse, og vi talte med DHL omkring transporten. DHL fortalte at det nemmeste var at bede vores leverandør om at booke hos deres lokale DHL afdeling. Leverandør booker transporten og vi modtager varene. I fredag modtager vi så regningen for transporten, og hold nu fast. 10.544kr kostede det at fragte 80kg fra Tyskland til Danmark! Jeg kontakter DHL som ikke rigtig kan gøre noget, da de bare har gjort hvad de fik besked på. Men hun oplyser mig om at havde man valgt at transportere varene med lastbil, så ville udgiften ca havde været 1200kr. Jeg har selvfølgelig lige skrevet en mail til min leverandør, hvor jeg har oplyst om deres brøler og jeg har spurgt efter kompensation. Men hvad er Jeres råd til mig? Jeg regner jo ikke med at leverandøren bare lægger sig på ryggen og æder regningen:) Mvh |
hvordan er det da blevet sendt ? Fløjet ind med helikopter eller sådan ?
over 10.000,- er jo helt vildt
DHL afdelingerne må kunne snakke sammen, og udrede denne misforståelse ?