Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En leverandør har booket forkert fragt service på min regning!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kjellerup
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 74
Fra  MTech-Innovation Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er medejer af en virksomhed som handler med brugskunst. I den forbindelse er vi ved at starte samarbejde med en ny tysk producent, hvorfra vi har bestile vareprøver. Da varene var klar, bad vi dem booke transporten hos deres lokale DHL afdeling på vores DHL-kundenummer.

Det skal lige siges at vi lige havde oprettet kundenummeret hos DHL i den forbindelse, og vi talte med DHL omkring transporten. DHL fortalte at det nemmeste var at bede vores leverandør om at booke hos deres lokale DHL afdeling.

Leverandør booker transporten og vi modtager varene. I fredag modtager vi så regningen for transporten, og hold nu fast. 10.544kr kostede det at fragte 80kg fra Tyskland til Danmark!

Jeg kontakter DHL som ikke rigtig kan gøre noget, da de bare har gjort hvad de fik besked på. Men hun oplyser mig om at havde man valgt at transportere varene med lastbil, så ville udgiften ca havde været 1200kr.

Jeg har selvfølgelig lige skrevet en mail til min leverandør, hvor jeg har oplyst om deres brøler og jeg har spurgt efter kompensation.

Men hvad er Jeres råd til mig? Jeg regner jo ikke med at leverandøren bare lægger sig på ryggen og æder regningen:)

Mvh
Michael Nielsen 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:02

hvordan er det da blevet sendt ? Fløjet ind med helikopter eller sådan ?

over 10.000,- er jo helt vildt

DHL afdelingerne må kunne snakke sammen, og udrede denne misforståelse ?

Fra Kjellerup
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  MTech-Innovation Skrevet kl. 10:18

Jeg spurgte dem faktisk om det var sendt med rumfærge...

Men hun siger at det er normal takst når man flyver skidtet frem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:17

Michael Nielsen:
Men hun siger at det er normal takst når man flyver skidtet frem.

Som jeg forstår det er dine vare send som kurer service (dag til dag) frem for almindelig vejtransport?  er det korrekt forstået?    80 kg til 10.544,00 kr fra tyskland lyder meget dyrt . hvad var målene på kassen ?  Alt tyder på at du har betalt DHLs helt almindelige stadardpris uden nogen form for rabat. Jeg bruger også selv DHL men skal kun betale ca. 2000 kr for samme forsendelse.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:44

@Michael

> Ja, hvis du får listepriser og giver drikkepenge ;o)   Antager at det er begrænset, hvor meget brugskunst kan fylde? (men det kan selvfølgelig påvirke tingene en smule).

For den regning kan du sende 80 kg fra Kina og tilbage igen med kurér.

Du slipper nok ikke for regningen, men måske du kan bede dem fakturere et andet kontonummer, som har en bedre prisaftale :-)  Måske hvis du er hurtig og byder Ravn lidt drikkepenge og en øl, så kan du klare den gennem ham. 

Fra Kjellerup
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  MTech-Innovation Skrevet kl. 16:26

Hej Ravn,

Kassen målte omkring 70-80cm på alle led.

Mener du seriøst at du kan få fløjet en lignene forsendelse for ca 2000kr??

Jeg giver iøvrigt gerne en skilling og en øl, hvis du vil låne din rabat ud;)

Mvh
Michael

Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 17:05

Michael Nielsen
beløbet du nævner må være moms medregnet? 80 kg fra Tyskland til DK er ifl DHL's listepriser under den pris du nævner.

Jeg kan gøre det for langt langt under det beløb, også under de 2000 kr Ravn nævner.

Med venlig hilsen
Jan Pham
PHAM Logistics ApS

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 18:06

jan@phamlogistics.dk:
eløbet du nævner må være moms medregnet? 80 kg fra Tyskland til DK er ifl DHL's listepriser under den pris du nævner.

Jeg kan gøre det for langt langt under det beløb, også under de 2000 kr Ravn nævner.

Undskyld men du aner da ikke hvad prisliste DHL har brugt!  Det virker lidt som om du kun byder ind for at score en kunde! 

Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 18:11

Jeg er 99% sikker på der er brugt en DHL WW service, det er zone 1, 80 kg zone 1 er under det beløb der nævnes :)

Hvis en leverandør bruger en kundes kontonummer, skal DHL som udgangspunkt bruge deres WW service, med mindre afsender specifikt beder om Express kl 12 eller 9.30 service

Fra odense
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 07:44

min pris på denne forsendelse. med min Dhl priser er sendt som ecomony. er 1150,00 kr. transit tid 2 dage.

mvh  benny

spetra-kurer.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)