Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af b-indkomst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg driver en mindre virksomhed, men fik for noget tid siden en ordre, der var lidt for stor til at klare alene. Jeg fik hjælp af en ven til at overkomme arbejdet og hun skal nu have løn.

Da der er tale om en engangsydelse må der være tale om at det skal udbetales i form af b-indkomst, men jeg er noget i tvivl med hensyn til AM og skat osv.

Jeg vil meget gerne vide både hvad jeg skal gøre, og hvad hun skal gøre, så ingen af os kommer i problemer.

Er nogen så flinke at de kan forklare det til en, der ikke er erfaren med hensyn til sådan noget her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

Selv engangsarbejde er ofte helt almindelig A-indkomst - og har det været som alm lønmodtager personen har arbejdet for dig så skal du lave en almindelig løn - enten via f.eks. danløn eller via skat under e-indkomst eller letløn - med helt almindelig a skat og am bidrag.

Vælder du B indkomst, vil det formentlig være forkert, og du vil så hænge på skatten hvis ikke den indbetales af lønmodtageren + lønmodtageren skal selv huske at lægge til side - og også selv angive det i årsopgørelsen, uden at spare kr og ører, for du skal stadigt indberette til skat - alt du betaler i B indkomst på personens CPR nummer - ex via E-indkomst - som am bidragspligtig b indkomst gruppe 05-  og skatten bliver 100% det samme, hænger nu bare på, at modtageren får indbetalt den 

Det er derfor lettest og mest korrekt, bare at indberette det i danløn eller e-indkomst - ind med personens cpr nummer som ny medarbejder, og beløbet og den kører. Du kan ringe til skat og blive ledt igennem første gang, hvis du sørger for at være logget ind på skat.dk og være klar inde under e-indkomst - de plejer at være flinke til at hjælpe

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:09
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14

Jo det går sikkert fint som B-indkomst vil jeg mene - det lyder ikke som ansættelsesforhold - så det lyder korrekt og smart du sendte link med 

godt gået

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)