Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave webshop i flash og kvittering efter køb

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. 

Jeg skal til snart at påstarte min nye (og første) webshop og har et par helt centrale spørgsmål jeg ikke lige kan søge mig frem til :-)

- For det allerførste vil jeg spørge om en webshop lavet i flash har nogen indflydelse på googles robotter (mht. SEO)

- For det helt andet vil jeg gerne spørge om hvorledes man gør med kvitteringer efter køb. De hjemmesider jeg har kigget på at bruge til webshoppen er "Shopify" og "go.magento.com". Giver de automatisk en mulighed for at lave en kvittering når folk har købt ting på ens hjemmeside? :-)

Jeg ved jo at jeg skal lave fakturaer på hver evig eneste ordrer jeg får ind (Her har jeg tænkt mig at bruge dinero), men det ville jo være dobbelt arbejde at lave kvitteringer hver gang også, og så plejer det jo at være "instant" når man får kvitteringer fra div. e-shops.

God lørdag!

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du har et seriøst problem med SEO og kombitabilitet på tværs af browsere mm. hvis du laver en shop i flash. En søgemaskine kan ikke læse flash filerne, og heller ikke den tekst du skriver i din flash programmering, hvorfor din shop for en søgemaskine vil stå uden indhold.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udover problemerne med SEO som Martin beskriver ovenfor, skal du også tænke på at du udelukker en del mobile enheder, der ikke bryder sig om Flash, såsom iPads og faktisk alle telefoner.

Som webplugin hører Flash fortiden til, ikke fremtiden - og det bliver efterhånden kun brugt til minispil og dødsbannere på eb.dk Big Smile

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 21:27

Martin Jensen:
En søgemaskine kan ikke læse flash filerne, og heller ikke den tekst du skriver i din flash programmering, hvorfor din shop for en søgemaskine vil stå uden indhold.

Det passer ikke, Google kan sagtens læse Flash-sider. Du kan læse mere her: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=72746#1

Men Flash er en dårlig idé når man tænker på mobile enheder.

Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 00:47

tak for svarene! Jeg går dog ikke ud fra at magento opererer i flash? correct me if im wrong.

derudover er der nogen der kan svare mig på det andet spørgsmål? :-))))

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 00:51

moreldr:

tak for svarene! Jeg går dog ikke ud fra at magento opererer i flash? correct me if im wrong.

derudover er der nogen der kan svare mig på det andet spørgsmål? :-))))

Jeg synes du har fået svar nok til at du burde konkludere dette i stedet for at spørge indtil mere i flash:

- " Okay tak for svarene - jeg finder en anden løsning end flash "

Big Smile

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 01:02

tror du misforstod mig :D jeg mente at pre settings inde på magento ikke bruger flash, altså til selve opbygningen af deres hjemmesider :D

- det ville jo netop være dumt af mig at gå ind og bruge magento hvis det eneste man kan lave derinde er flash 

Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Bamsekram.dk Skrevet kl. 06:27

Hej Moreldr

Magento bruger ikke Flash (heldigvis :) ), og den sender også kvitteringer ved køb.

Mvh.

Martin

Bamsekram er Danmarks blødeste webshop. Køb dine bamser og fødselsdagstog online. Steiff, Teddy-Hermann og GUND.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:11

Min første webshop var lavet i flash, men den blev hurtigt udskiftet.

Der findes mange udmærkede shopløsninger som ikke bruger flash. Vælg en af dem.
Når du vælger shopløsning, så overvej hvilke integrationer du kan få brug for når shoppen vokser sig stor og se om de findes. Det er dyrt selv at få udviklet integrationer og det er dyrt at skifte platform. 

Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 22:59

Super! tusind tak :-))

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)