Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge den rigtig gode ide ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en færdig ide med forretningsplan budgetter osv. Det gælder en app på telefonen, og min personlige holdning er at hvis jeg ikke får den udviklet nu, gør andre det meget snart. Jeg har hverken tiden eller økonomien til at arbejde med det nu så i frygt for at blive overhalet af større spillere, tænkte jeg om man kunne sælge sin ide? Vil nogen være interreseret i at købe en færdig ide, hvor de vil stå med risikoen for det ikke er en fantastisk ide? Det vil koste maks 150.000 at få udviklet i stadie 1 (der ligger mange ideer til videreudvikling), dertil kommer markedsføringen for at få den ud.

Hvad vil folk være villige til at betale for et færdigt koncept klar til udvikling? Det er noget som helt sikkert kommer på markedet indenfor nogle få år..

Læs mere om at valg af regnskabsprogram, samt andre regnskabs relevante blogs på

nytregnskab.dk

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:52

Det kommer jo an på hvor god ideen tiltænkes af en eventuel køber :-))
Hvis du finder en prisleje vil mit bedste bud dog være at lave en tavshedserklæring og få eventuelle købere til at underskrive inden du fortæller dem noget som helst - på denne måde kan du afslå deres prisforslag uden at være bange for at de kopierer din idé dagen efter :)

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 21:54

Få en investor ind over?

Eventuel hør din bank, hvis det er "IDÉEN" (som giver sig 10x hjem i indtjening?) så vil de sikkert godt hjælpe til :-)

Hvis du har frygt for at miste idéen, så find dig nogle du stoler på, og få dem til at hjælpe dig med at finde investor / kapital :-)

Tjek eventuelt Amino-Kapital ud?

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 22:21

Hejsa,

Det lyder som høj risiko selvom ideén givetvis er drøngod. De fleste vil som udgangspunkt nok tænke at deres ide er forrygende. Mit forslag er at du går i banken og "prøver" ideén af. Spørg dem om de vil lån dig kr. 25.000 hvis du skaffer resten via netværk/amino... så får du også en mulighed for at finpudse din præsentation ift. den investor du efterfølgende skal tale med. Måske du kan kontakte et firma der udvikler sådan apps og sige at du smider kr. 25.000 også smider de resten af pengene igennem udviklingstid og de første kr. 75.000 der tjenes tilfalder dem, derefter deler i ligeligt... eller lign.

Held og lykke.

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Sandsynligheden for, at din idé kan sælges er praktisk talt nul.
Du er nødt til at bringe ideen et godt stykke på vej, før du kan sælge den.
Hvis du virkelig brænder for din idé, og hvis du virkelig har kompetencerne til at føre den ud i livet - og altså hvis din idé virkelig er så god, som du selv tror - så har du måske en chance for at finde investorer, som vil dele risikoen med dig. 
Men du kommer selv til at lave det store slid.

Vi er rigtig mange, der har rigtig mange rigtig geniale ideer.

God vind med dine.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 17
Fra  http://www.b2bworld.dk/ Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Den gode ide er kun 5 %. Udførslen af ideen er de resterende 95 %!

Der sidder sikkert 1000 andre med samme ide som dig, men der er bare ingen som har sat den igang.

Tag det ikke ilde op, men du må huske på at en "god ide" reelt set ikke er penge værd.

Der hvor den begynder at blive penge værd, er når du sætter processen igang.

Men jeg kan forstå du ikke har kapital til at sætte processen igang. Derfor anbefaler jeg ligesom de andre Aminoer, at du søger lån/investering eller dropper idéen helt!

Prøv at tage et kig på Amino Kapital.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)