Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende kunde betaling og af hentning af PC

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har en forholdsvid nystartet IT-Support virksomhed. Nu har jeg fået et problem som jeg håber en af jer kan hjælpe mig med.

Problemet er:

Kunden har på forhånd fået en fast pris på den ydelse han skal have lavet. Han aflever computeren hos mig. Jeg kontakter ham om at computeren er færdig. Kunden har travlt og vil ringe om et par dage for afhentning. Der går 14 dage, ingenting sker. Jeg kontakter ham igen, han har glemt det, men nu vil han gerne hvis jeg kan sælge hans computer for ham. Det kan/vil jeg ikke, så han skal nok få den hentet, lover han. Nu er der gået 2 mdr og jeg kan ikke komme i kontakt med ham. Jeg vil selvfølgelig gerne af med computeren og have min betaling. Kan nogen hjælpe mig, hvordan griber jeg nu sagen an?

Mvh

Casper Kromann Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ja sikke et fjols. Du må ha en bevisbar korrespondance med ham, hvor du gør klart, at han skylder dig kr xx og at betaling er overskredet, der vil blive lagt gebyr på, og sagen overgivet til inkasso

Du kan også skrive, at maskinen vil blive søgt solgt og han vil modtage penge ud over det oprindelige beløb + din pris for at sælge maskinen f.eks 1500 eller 2000 kr (hvorved han sikkert ikke vil modtage noget) og gøre klart, at hvis ikke han afhenter og betaler det skyldige, vil dette ske inden (14 dages frist) - og du kan jo lige gentage det i en mail dagen efter fristen

Endeligt kan du med samme frist meddele, at computeren vil blive skilt ad og i det omfang det er muligt, anvendt som reservedele eller destrueret hvis ikke han har hentet og betalt

Beløbet han skylder, er vel desværre så lille, at du knapt gider køre en incasso, men uh - man er jo fristet mod sådanne mennesker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Send kunden en faktura med en betalingsfrist.

Herefter rykker du kunden efter normal praksis.

f.eks. 3x rykkergebyr a 100 kr med 10 dages mellemrum + evt. kompensationskrav på 310 kr. (kun  erhverv) + overdragelse til inkasso.

Jeg benytter http://www.transcom.dk/ til inkasso og overdrager sagen til dem efter 2. rykker.

Ved små beløb, hvor transcom ikke har haft succes med inddrivelsen, kører jeg selv en småsag ved retten, så jeg ikke får udgifter til advokat.

http://www.domstol.dk/om/reform/Indholdsreformerne/smaasagsproces/Pages/default.aspx 

http://www.domstol.dk/selvbetjening/blanketter/staevningogsvarskrift/Pages/default.aspx 

Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
tak for hurtig respons. Desværre har jeg kun mandens mobil nummer og den adresse manden oplyste ser han ikke ud til at bo på.


Er en sms dokumenteret korrespondance ?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Kromann Nielsen:
og den adresse manden oplyste ser han ikke ud til at bo på.

Du sender alt til den adresse han har oplyst og beholder en kopi af hvad du har sendt og hvornår.

Kopi af afsendt brev med postdanmark er nok dokumentation for skyldernes modtagelse, ifølge dansk retspraksis.

-----

Dine sms'er kan være dokumentation for at han har vedkendt sig gælden (bestilt reperationen), og dermed annullere eventuelle indsigelser.

Et inkasso-bureau kan som regel hurtigt finde hans rigtige adresse.

Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
mange tak for så hurtig hjælp, jeg ville allerede idag sende regninen til hans oplyste adresse :)
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)