Hej Amino'er Kunden har på forhånd fået en fast pris på den ydelse han skal have lavet. Han aflever computeren hos mig. Jeg kontakter ham om at computeren er færdig. Kunden har travlt og vil ringe om et par dage for afhentning. Der går 14 dage, ingenting sker. Jeg kontakter ham igen, han har glemt det, men nu vil han gerne hvis jeg kan sælge hans computer for ham. Det kan/vil jeg ikke, så han skal nok få den hentet, lover han. Nu er der gået 2 mdr og jeg kan ikke komme i kontakt med ham. Jeg vil selvfølgelig gerne af med computeren og have min betaling. Kan nogen hjælpe mig, hvordan griber jeg nu sagen an? |
ja sikke et fjols. Du må ha en bevisbar korrespondance med ham, hvor du gør klart, at han skylder dig kr xx og at betaling er overskredet, der vil blive lagt gebyr på, og sagen overgivet til inkasso
Du kan også skrive, at maskinen vil blive søgt solgt og han vil modtage penge ud over det oprindelige beløb + din pris for at sælge maskinen f.eks 1500 eller 2000 kr (hvorved han sikkert ikke vil modtage noget) og gøre klart, at hvis ikke han afhenter og betaler det skyldige, vil dette ske inden (14 dages frist) - og du kan jo lige gentage det i en mail dagen efter fristen
Endeligt kan du med samme frist meddele, at computeren vil blive skilt ad og i det omfang det er muligt, anvendt som reservedele eller destrueret hvis ikke han har hentet og betalt
Beløbet han skylder, er vel desværre så lille, at du knapt gider køre en incasso, men uh - man er jo fristet mod sådanne mennesker
vh