Hej Jeg har sammen med en god ven lavet et firma, hvor vi har en hjemeside sammen. Men vi er blevet uenige om hvordan det skal fungere og derfor vil jeg gerne kopiere hjemmesiden over til et andet domæne og lave nogle ændringer. Jeg har bare et lille problem. Min ven vil ikke ingå en skriftlig kontrakt da han så mener vi skal have advokater med ind over og det vil koste dyrt. vi har en mundtlig aftale og det mener han er godt nok. Jeg vil virkelig gerne væk fra ham, så vil meget gerne acceptere. men har dog nogle bekymringer. - Kan han senere hen melde mig for tyveri fordi jeg har "stjålet" hans hjemmeside ved at kopiere det. skal siges det er et dyrt software og er ikke så meget tekstbaseret, så dublicate content tænker vi ikke så meget på... Tænkte om han kunne bevise at jeg har kopieret det. - Jeg har lånt firmaet en masse penge og vi har aftalt at jeg streger gælden hvis jeg får lov at gå fri fra firmaet og kopiere hjemmesiden til min egen url. dvs mit lån for rettighederne til at kopiere hjemmesiden. Er det en holdbar aftale. Vi regner med at lukke selskabet da han ikke kan overskue at køre den alene.
|
Få alt på skrift - lettere at bevise senere for dig.
Hvis I har firmaet sammen, har I vel også hjemmesiden sammen? Hvis han alligevel vil lukke firmaet, var det så ikke en ide at finde ud af at få ham ud af firmaet, mod at du over tager hjemmesiden og han ikke har flere forpligtelser over for gæld osv?