Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører man omkostninger for networking?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ved godt at der er så mange eksperter her  i regnskab, bogføring og skat områder, så vil jeg lige bede om lidt råd om hvordan man bogfører omkostninger for networking:

Fx. Hvis jeg er en medlem af BNI eller et andet netværk, så skal jeg betale årlig medlem fee, plus kørsel og spisning hver gang, når jeg deltager arrangementer.  Kan alle disse omkostninger 100% beregnes ind i selskabets driftsomkostninger?

Hvad med hvis jeg melder mig ind i golfklubben og spiler golf en gang om ugen med de andre forretnings folk? Kan disse networking omkostninger også betales af selskabet?

Jeg ser frem til at høre jer gode råd. På forhånd tak!

Mvh,

Anne Z.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20

Basalt set absolut nej - 0 fradrag for den slags. Det skal være MEGET specifikt forretningsmæssigt nødvendigt for at opretholde indtjeningen og type BNI eller golf klubber giver absolut intet fradrag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:07

Hej Anne,

Hvis du kan påvise, at det er noget du anvender aktivt i din markedsføring af virksomheden, og at det skaffer nye kunder til din virksomhed, så vil jeg mene, at du godt kan fradrage disse omkostninger i din virksomhed.

Det ligesom PLUS-medlemskabet til Amino, som også kun kan fradrages, hvis man anvender det aktivt i markedsføringen af sin virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47

martin - vil du mene det muligt at overbevise skat om medlemskab af golfklub er så meget virksomhed, at man får fradrag for kontingentet?

Jeg tror, men den popularitet golf har, så skal man op på meget høje bevis tangenter for at trække et medlemskab af en golfklub fra, og kunne man det, ja så vel også udstyr og kørsel til golf og - Nix - jeg vil mene den ligger et godt stykke ude i horisonten for langt de fleste -

BNI måske, det turde jeg ikke udelukke, men der skulle nu nok gode argumenter til - feks som at man får reklameplads/mulighed i plus hos amino, men med argumenter er jeg enig. Golfklubben hvor man givet møder kunder, tror jeg ikke på fradrag for i privat virksomhed og almindelige BNI hvor man møder kolleger, spiser, har hyggearrangementer, skal man også ha gode beviser for brugen af i virksomheden, ikke blot at det altid er godt at mødes og man hører nyt. (hvad du også skriver)

vh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:18

Hej John,

Vi er helt enige...!

Som du selv skriver i din første post, "det skal være MEGET specifikt erhvervsmæssigt", og som jeg efterfølgende skriver "Hvis du kan bevise... at det skaffer nye kunder".

Jeg vil mene, at hvis firmaet tjener mere på medlemskabet, end medlemskabet koster, så er der vel principielt ikke noget til hinder for fradrag. Så det kommer meget an på, hvilket firma man driver, og hvordan netværksarrangementet er sammensat.

Mit svar var dog også mest baseret på BNI og lignende erhvervsnetværk, som jo netop er et fokuseret erhvervsnetværk, baseret på, at man giver hinanden øget forretning.

Golfklubben er mere i gråzonen, og en enkelt tur på golfbanen med en konkret forretningspartner, er mere oplagt for fradrag, end et fast medlemskab, som jo mere ligner et forsøg på at trække et privat medlemskab ind i firmaet.

Men det kommer an på, hvilken virksomhed man driver. Sælger man golfbolde eller golfvogne, så er det nemmere at argumentere for fradrag af et fast medlemskab. Jeg vil derfor ikke kategorisk afvise muligheden for et fradrag.

Det afhænger helt af situationen, argumenterne bag og hvilken virksomhed man driver.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 13:21

Tak for svaret John. 

Jeg synes dette point er diskutabel. Hvad er nødvendigt? 

Mit selskab hjælper dansk virksomheder sourcing alle mulige produkter i Kina, og det kan godt være at jeg vil promovere at sælge el-golf trolley. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 13:28

Martin E. Jensen:
Det ligesom PLUS-medlemskabet til Amino, som også kun kan fradrages, hvis man anvender det aktivt i markedsføringen af sin virksomhed.

Det er godt at du har skrevet om Amino Plus. Det er faktisk mit næste spørgsmål. Så ved jeg godt at det kan trækkes.

Så tror jeg at medlemskabet til Roskilde ErhvervsForum kan også trækkes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:28
Der er altid et gråzoneområde. Du kan logge på skat.dk og bede om bindende svar (koster vist 350kr) og får du fradrag for medlemskab af golfklub, så lad høre herinde hvad du gav for årsag.
Jeg TROR du får nej bland andet fordi mange jo spiller golf for fornøjelsen og du måske tilmed gør det for egne penge allerde nu

Vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)