Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger råd om normen ved partnerskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal i starten af næste uge til møde med et udviklingsfirma, for at diskutere pros and cons ved min ide og mulighederne fremadrettet.

Uanset hvad, så har jeg brug for at have en udvikler eller flere bag mig, men uden investeringer har jeg ikke kapital til at aflønne dem og derfor må muligheden for andel i firmaet være vejen frem. Jeg er dog i tvivl om hvad normen er mht. opdeling af ejerskab.

Jeg mener jeg som udgangspunkt altid skal have størstedelen af ejerskabet, da det er min ide, men hvad er en fair procentdel for et udviklingsfirma, der står for mere eller mindre alt i starten? Jeg selv vil stå for det jeg nu kan og dette indebærer markedsføring (som jeg studerer pt.) og daglig drift. Jeg kender ikke til andre områder pt. der bør besættes.

Jeg er derudover også lidt i tvivl om et udviklingsfirma rolle efter firmaet er oppe og køre..

/Piilgard

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 23:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Dennis

Der er ikke nogen gylden måde som man kan sige at det er "normal" praksis- næsten ALT spiller ind,

Mit råd som jeg syntes du skal overveje først er?

1: hvor meget arbejde, tider, kr. har du brugt på ideen til den er på det stadie som den er nu.

2:hvor unik er ideen - hvis det er noget som ingen andre har lavet før, og milliarder af mennesker kan bruge den, eller du kan gøre det på en ny måde giver det en ekstra bonus til din side, er det, blot en klon af en forretning du vil lave som andre har lavet, f. eks en web-shop, så er en ide faktisk ikke noget værd som du kan kreditere dig selv for, heller ikke hvis den er så enkle at de kan lave produktet uden noget problem selv uden at du har andet at byde ind med.