Hej alle sammen, Jeg har lige købt et domæne fra en amerikaner. Pengene står hos Escrow, og jeg skal nu have ejerskab over domænet. Hvordan gøres det nemmest? Skal jeg oprette mig hos sælgers host og så få overført domænet? Eller kan det overføres, sammen med ejerskabet, direkte til min egen host her i Danmark. Eller noget tredje? Mvh Mikkel |
Du behøver ikke at anvende sammer registrar som vedkommende, men de fleste registratorer tilbyder "push" af domænet, som er meget hurtigere og kan tage helt ned til et par minutter at overføre domænet, i forhold til en "transfer" til en anden registrator, som alt afhængig af registratorer kan tage mellem 3-5 dage.
Hvis du ønsker at transfer til en anden registrator end vedkommende, skal du anvende auth. code, som du bør få oplyst af amerikaneren du køber domænet fra.
Når Escrow har god for at pengene ligger i deres konto, får amerikaneren det at vide, hvorefter han så sender dig auth. code, så du kan starte en transfer.
Held og lykke med det og hvis du har brug for hjælp eller andre spørgsmål siger du bare til.