Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal jeg betale i skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære netværk!

Jeg starter enkeltmandsvirksomhed primo maj indenfor IT-verdenen, hvor jeg skal være konsulent for en række kunder. Jeg forventer at kunne omsætte 65.000,- dkk/mnd.

Virksomheden bliver drevet hjemmefra og jeg går ind i virksomhedsordningen.

Mine driftsudgifter er ca. 2.000,- dkk/mnd for internet, mobil-abonnement, fortæring mm.

Jeg forventer at køre 25.000 km om året i firma-regi.

Jeg skal jo trække noget løn ud til mig selv. Og der kommer så udfordringen. For hvor meget kan jeg trække ud (efter skat)?

Hvor meget skal jeg sætte til side til SKAT?

Og hvordan medtager jeg mine private fradrag for renteudgifter i boligen mm?

Slutteligt skal jeg også udbetale KM penge til mig selv. 

Hvordan laver det samlede regnestykke med udgangspunkt i de 65.000?

mvh
Peter 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02

Tag fat i en revisor, for VSO er ikke så helt ligetil, og der er også forhold omkring KM penge, fradrag for renteudgifter (måske kaptialafkastmetoden) og meget andet + skat af fri telefon (og ikke helt med på hvad du skal ha til fortæring men det må være under 24 timers rejser). 

Hvis du udgik fra, at du havde 50.000 i overskud, og ville hæve det hele (hvorfor så VSO) så ville skatten ligne 22.000 alt andet lig men du har jo private renter - så fat i en revisor og få det sat rigtigt op fra starten, besluttet endeligt om virksomhedsform og lagt tingene i rammer

held og lykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:11

Tiger10:
Jeg skal jo trække noget løn ud til mig selv. Og der kommer så udfordringen. For hvor meget kan jeg trække ud (efter skat)?

Nu ved jeg jo ikke, om du med "skal" mener, at det er du nødt til for at leve. For i en enkeltmandsvirksomhed "skal" man bestemt ikke trække løn ud til sig selv. Tværtimod kan det være nødvendigt i starten, ikke at trække midler ud af, men i stedet bruge dem i firmaet.

Ja, man KAN faktisk ikke trække løn ud til sig selv. Det hedder i hvert fald rent teknisk/bogholderimæssigt ikke løn, men derimod privat hævning. Altså, du kan hæve penge ud til dig selv, hvis du har brug for dem.

På samme måde behøver du jo ingenlunde at udbetale km-penge til dig selv. Du skal bare huske at få dem med på selvangivelsen som et fradrag.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)