Skal til at blive momsreg - kører det lige nu som erhverv uden moms (under 50.000.-) da jeg forventer en omsætning muligvis over 50.000.- og fordi det ny er muligt at få håndværkerfradrag for sommerhuse da det er det jeg mest udfører rep og vedligehold af.
Mit spørgsmål er så - hvis jeg lader mig reg for moms ex nu her til 01 juni - skal jeg så tilbageregne moms på de arbejde jeg allerede har udført i det første halve år eller begynder jeg først at lægge moms på regningen fra denne dato?
Ja du skal ikke lægge moms til noget fra før du blev registreret og heller ikke trække moms fra noget fra inden. Eneste hage er, at hvis du på 12 mdr i træk kommer over 50000 kr - ja så har du registreret for sent, og så før du moms på al omsætning inden du registrerede + bod på samme beløb, så skynd dig at registrer dig, så du ikke samlet, i en 12 mdr periode som ikke registreret og registreret kommer over de 50.000 kr. Læs dette til forklaring om HVORNÅR SKAL MAN MOMSREGISTRERE SIG
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER