Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FOB Price + varens pris???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der sidder nogen der kan hjælpe mig.. Jeg er ved at købe varer fra Kina via nettet, men har opdaget at der skal betales FOB Price hver styk af varen som ønskes men udover det kan jeg se at man også skal betale varens pris?? Eller er det mig der har misforstod noget??

Har læst at fob price er noget med skibstransport men kan egentlig ikke bare sige at de kan sende varen med posten?? For jeg har ikke tænkt mig at købe masser for så derefter at opdage at der er noget galt med varen..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 00:23

Hej

FOB står for free on board, hvilket vil sige at prisen er inklusive fragten frem til f.eks havn eller lufthavn, derfra skal køber selv bekoste den yderlige transport til f.eks Danmark.

Det giver ikke rigtigt nogen mening det du beskriver mht. til priser. Det er svært at hjælpe dig uden at kende ordlyden af den eksakte tekst.

Mvh

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 15:31

GFashion:
der skal betales FOB Price hver styk af varen som ønskes men udover det kan jeg se at man også skal betale varens pris??

Lad os gøre det simpelt her: 

Du behøver ikke betale FOB pris + varens pris, fordi FOB pris alledere inkluderer  kost af varen + transport i Kina. (ikke så præcis sagt i forholde til faglig forklaring).

Så hvad du skal betale er: FOB pris + transport omkostningen fra Kina til Danmark + alle mulige omkostninger i Danmark

Håb det giver meninger. 

Mvh,

Anne 

Tilmeldt 1. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:02

1000000 tak!!!!!! Nu giver det mening:)

Er det så hos producenten jeg skal betale for transporten fra Kina til Danmark/direkte hjem til mig eller skal jeg selv finde nogen der kan gør det???

Og kan man egentlig ikke bare få det med posten, da det er små ting i først omgang..

Hilsen

G

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 22:16

GFashion:
kan man egentlig ikke bare få det med posten, da det er små ting i først omgang.

Ja. det kan du sagtens få det med posten. 

Hvis du bede din leverandør om at finde en speditør eller kurer firma eller Chinapost til at fragte din vare hjem, så betaler du transportomkostningen til din leverandør. Huske du kommer til at betale gebyr til Postdanmark, hvis du bruger Chinapost til at sende varen. Søg på Amino, der bliver talt om 1000 gange om postdanmark gebyr.

Du kan også finde selv en speditør i Danmark til at fragte varen hjem til dig, så betaler du transportomkostningen direkte til speditøren herhjemme.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)