Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab og nøgletal hvad gør du?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da vildt relevant at gøre det let forståeligt, ligesom Amino er i gang med at gøre bogføring tilgængeligt for en person uden den store indsigt i form af Dinero.

Min pointe er blot, at du som iværksætter, selvstændig eller hvad det nu måtte kaldes, ikke kommer særlig meget til bunds vha. sådanne nøgletal. Det giver en fin idé om, hvordan virksomheden står, og hvor problemerne ligger, men derfra og så til at identificere eventuelle problemer, vil du så skulle bruge andre metoder, som du ikke finder ud fra et overordnet regnskab.

De metoder og redskaber du skal bruge, når du graver dybere er ofte meget forskellige fra branche til branche. Der er selvfølgelig fællestræk i mange brancher, men igen vil jeg mene, at det er svært at komme til bunds med de overordnede nøgletal, du vil kunne fremskaffe og forklare på normalt dansk.

Så som et styringsværktøj på et virkelig brugbart niveau, vil jeg umiddelbart gå efter en eller flere identiske brancher, hvor du kan komme med et redskab, der vil give dem et langt bedre overblik over deres drift :-)

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 20:20

Helt enig, i det sidste, dog mener jeg nu at nøgle tal er lige så væsentlig.

Men super fedt med dine input da de er brugbare :-D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12

Jeg er enig i, at nøgletal ikke er uvæsentlige. Forresten ved jeg, at likviditetsstyring er noget, der er værd at lave styringsværktøjer til. De fleste mindre virksomheder har en stram likviditet, og styringen er derfor meget vigtig for, at de kan betale deres regninger. Jeg ved ikke, om der er lette løsninger til det, men ellers må det da være rimelig lige til at lave.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 14:22

Det er det også, den største udfordring, er at få programmet til at snakke sammen med de forskellige regnskabsprogrammer, med mindre det er budget man er over i, men det afspejler jo bare ikke altid virkeligheden

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)