Jeg har nogen spørgsmål :)
1. Hvordan hænger det sammen i forhold til volumen af det samlede antal bitcoins der er høstet og antal bitcoins der bliver købt. jeg mener, hvad hvis nogen vil købe 100 bitcoins af dig og der simpelthen ikke er høstet så mange lige præcis på det tidspunkt? hvor får du de bitcoins du sælger fra?
2. er der nogen særlig grund til at det er 9 % over MtGox rate? jeg mener hvis du ville have flere kunder ville det så ikke være bedre at sætte den til 8%? sådan at det er mere attraktivt hos dig fremfor Bitcoin Nordic?
Jeg synes det er rigtig spændende med Bitcoins eller for den sags skyld alle cryptovalutaer. Hvordan tror du fremtiden ser ud for f.eks. chinacoin, feathercoin, namecoin, terracoins og det andre coins? har du selv investeret i disse eller er det bare et desperat forsøg på at tjene nogen lette penge for opfinderen? :)
Tobias
Jeg har ikke interesse i at debattere BTCGlobe i denne tråd, fordi jeg hellere vil snakke om Bitcoins og de mulige forretningsmodeller. Det er ikke en tråd om mig og min virksomhed.
Men:
1: Du kan købe VIRKELIG mange Bitcoins på nogle af børserne uden at det bliver et problem. Hvis nogen vil købe 100 Bitcoins snakker vi om at en person overfører ~70.000 DKK til min konto, hvilket min infrastruktur sagtens kan håndtere indenfor 24 timer :-)
Hvordan jeg får dem er en del af min forretningsmodel.
2: Hverken BitcoinNordic eller jeg har interesse i at starte en priskrig, hvilket det i sidste ende ville ende med.
Jeg tror at vi kommer til at se én kryptovaluta blive kæmpe stor. De kendetegn der er ved kryptovalutaer er virkelig interessante, og det er det første skridt i retningen af en ægte world-wide currency. Om det bliver Bitcoins, fethercoin, namecoin osv: Det ved jeg simpelthen ikke. Jeg tror personligt det bliver Bitcoins, fordi det er den første og største. Ja, der er nogle issues med Bitcoins, men de bliver mindre og mindre for hver dag der går.
Jeg har selv en investering i Bitcoins, men ser det ikke som sådan. Jeg betaler flere steder med dem, og oplever jævnligt de fantastiske fordele de har.
Og lette penge? There is no such thing.