Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål før køb af Macbook Pro

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe en Macbook Pro, men har lige nogle spørgsmål, so jeg håber, i kan hjælpe mig med.

1. 512GB flash storage. Er det bare en harddisk på 512GB? Og er det noget med, at flash gør det hurtigere at overføre filer, billeder etc.?

2. Intel HD Graphics 4000... NVIDIA GeForce GT 650M with 1GB of GDDR5 memory. Den skal primært bruges til arbejde, men hvis jeg skulle købe et spil om et par måneder, skal den gerne kunne klare det. Er det et godt grafikkort? Det er umiddelbart det bedste grafikort, jeg kan finde til Macbook Pro...

3. Jeg skal bruge en ekstern skærm også, men hvorfor skal jeg bruge 7.799,- på en Apple Thunderbolt skærm? Hvad gør den så god? Og hvorfor ikke bare købe en ekstern skærm til 2-3.00,-?

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1. Ja det er er harddisk på 512GB, men det er bare ikke en mekanisk disk som i "gamle dage" men derimod en SSD som er langt hurtigere end en almindelig harddisk

2. Der sidder 2 grafikkort i de fleste nyere macbooks, et til almindeligt arbejdet og et til 3D og spil, men du skal huske at mobil versioner af grafikkort ikke er lige så kraftige som det tilsvarende desktop model men du skulle kunne uden problemer spille de fleste nyere spil med det, synes dog selv at jeg oplever at de bliver ret varme når man gamer

3. Jeg har selv denne skærm og den er ganske god til at arbejde når man bruger mange vinduer men skal jeg være ærlig er den ikke prisen vær'

Du kan i princippet bruge hvilke som helst skærm, dog skal nok bruge et converter / Converter kabel da macbooks kun har mini Displayport som udgang.

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas 

Mange tak for dit svar!

Med mobile versioner, mener du bærbare computere i forhold til stationære? Det er primært Counter Strike, jeg spiller engang i mellem, men hvis jeg skulle købe Battlefield eller et tungere spil på et tidspunkt, skal den gerne kunne klare det. Men hvis det er det bedste grafikkort, man kan få til Macbook Pro, så burde det vel være godt?

Hvad gør skærmen så god? Er det størrelsen, kvaliteten eller noget andet? Synes prisen på 7.799,- er lidt vildsom, og specielt hvis det "kun" er designet, man betaler for...

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Hvis du vil vide mere om SSD harddiske, syns jeg du skulle se dr's So ein ding, hvor de her forklarer hvad fordellen ved en SSD er: 

 

Og her kan du se noget om hvornår det vil være smart at købe ny mac: http://buyersguide.macrumors.com . Det er baseret på hvor lang tid der går mellem hver ny version. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas Pannerup:

Hej


1. Ja det er er harddisk på 512GB, men det er bare ikke en mekanisk disk som i "gamle dage" men derimod en SSD som er langt hurtigere end en almindelig harddisk


2. Der sidder 2 grafikkort i de fleste nyere macbooks, et til almindeligt arbejdet og et til 3D og spil, men du skal huske at mobil versioner af grafikkort ikke er lige så kraftige som det tilsvarende desktop model men du skulle kunne uden problemer spille de fleste nyere spil med det, synes dog selv at jeg oplever at de bliver ret varme når man gamer


3. Jeg har selv denne skærm og den er ganske god til at arbejde når man bruger mange vinduer men skal jeg være ærlig er den ikke prisen vær'


Du kan i princippet bruge hvilke som helst skærm, dog skal nok bruge et converter / Converter kabel da macbooks kun har mini Displayport som udgang.



Helt korrekt, intet at tilføje udover at lytte til hans svar :)

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Elmar Sørensen:

1. 512GB flash storage. Er det bare en harddisk på 512GB? Og er det noget med, at flash gør det hurtigere at overføre filer, billeder etc.?

2. Intel HD Graphics 4000... NVIDIA GeForce GT 650M with 1GB of GDDR5 memory. Den skal primært bruges til arbejde, men hvis jeg skulle købe et spil om et par måneder, skal den gerne kunne klare det. Er det et godt grafikkort? Det er umiddelbart det bedste grafikort, jeg kan finde til Macbook Pro...

3. Jeg skal bruge en ekstern skærm også, men hvorfor skal jeg bruge 7.799,- på en Apple Thunderbolt skærm? Hvad gør den så god? Og hvorfor ikke bare købe en ekstern skærm til 2-3.00,-?

1: Det  er en SSD du får med der. Hvis du har lyst til at spare nogen penge, så vil jeg anbefale du køber den billigste (http://store.apple.com/dk/configure/MD103DK/A?) og selv sætter en SSD i - det gør en kæmpe forskel.

2. Der er ingen af de laptops der er "lavet" til gaming, men du kan nemt køre de nyeste spil på dem, dog er det udelukket at det er i de højeste settings.

3. Du kan godt købe en 24-27" til under 2000,- som du sagtens kan bruge til den.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Henrichsen:

2. Der er ingen af de laptops der er "lavet" til gaming, men du kan nemt køre de nyeste spil på dem, dog er det udelukket at det er i de højeste settings.

Som sagt er det primært Counter Strike, jeg spiller. Tænkte bare, at det kunne være fedt, hvis den kunne klare de nyeste spil uden problemer, hvis jeg skulle få lyst til at spille nogle af de tungere spille på et tidspunkt. Men så må jeg bare skrue lidt ned på indstillingerne.

Mads Henrichsen:

3. Du kan godt købe en 24-27" til under 2000,- som du sagtens kan bruge til den.

Hvorfor køber folk skærmen fra Apple til 7.799 kr, hvis man ligeså godt kan købe én til 2.000 kr? Der må være noget, der gør den bedre end de andre skærme, det kan vel ikke kun være, fordi den er "lækker", at folk betaler så meget mere for den?

Er det ligemeget, hvornår jeg køber en Macbook Pro, eller kan jeg risikere, at der kommer en nyere model ud 2 uger efter? Ifølge linket fra Rico, så kan man forvente, at der kommer en ny model ud snart...

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er typisk højere opløsning på den 27 end de billige og så design.

hvis du skal have en der matcher i spec løber det også op

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange rygter rundt om på nettet, og så må man tro på det som man vil. Er næsten aldrig bund i noget af det, men du kan da kigge lidt på nogle neden for. Vil selv tro at der snart kommer en update af macbook pro, da den pt. er i gang med sin længste periode, i henhold til hvor lang tid forige moddeller har været på markedet...

Maczonen: http://maczonen.dk/2013/04/rygte-nye-macbooks-til-sommer 

9to5mac: http://9to5mac.com/2013/04/29/analyst-new-macbooks-across-the-line-expected-at-wwdc-in-june-ipad-mini-price-drops/ 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)