hej alle sammen import fra et eu lande uden cvr nr med henblik på videre salg kan man det? det er som hobby forretning håber i kan hjælpe mig |
INGEN DER KAN HJÆLPE?
Hvis du "kun" har en hobbyvirksomhed med en omsætning under 50.000/året behøver du jo ikke være oprettet med CVR. Om det så sætter nogen begrænsning for at handle varer hjem fra andre EU-lande ??? Spørgsmålet kunne være, om de vil sælge til dig, når du ikke er registreret som virksomhed. |
Hvis det er med henblik på videresalg skal du registreres :) |
www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.
okay hmm jeg ringede lige til skat og spurgte om dette og de sagde at det må man godt så længe det er inden for eu så det jo cool |
Der er ingen problem i at importere varerne, da det er inden for EU. Det er moms registreringen der er tale om hvis din omsætning er mindre end 50.000kr.
|
www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.
Grundet varernes frie bevægelighed indenfor EU, så er det ift. CVR-nummeret underordnet. Her gælder de helt almindelige regler ift. forventet omsætning. Bemærk dog, at du let kommer til, at betale lokale afgifter, når du ikke kan fremvise cvr-nummer. |
Du må absolut ikke sælge for mere end de 50.000 på 12 mdr i træk, for så for du moms dobbelt op, af alt det du har solgt uden moms Som cvr vil du købe uden lokal moms fra eu men skulle sælge med moms, uden cvr betaler du lokal moms ved køb i eu land og sælger uden moms Du skal føre regnskab og indberette overskud til skat i begge fald Vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
hey alle sammen tak for jeres svar det hjalp mig |
lige en til |