Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til billeder i Dandomain

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hey Aminoer

 

Amatøren har brug for lidt hjælp :-)

Jeg kører en lille hobby webshop som jeg er ved at sætte op....

Problemet kommer så nu jeg har 2 leverandøre... Det ene sted sender de aflange billeder

det andet sted mere firkantede... og på webshoppen kan jeg kun ændre på bredden af et billede...

Hvad str kan de resizes til så de bliver samme str. uden billedet bir helt mærkeligt??

 

Billede af hver leverandør vedhæftet...

 Selvom Amino faktisk får dem ændret til at se ens ud i størrelsen... Det første hedder dog:

1125x1440

det andet:

800x1600

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har selv en Dandomain webshop og vil gerne hjælpe dig med dine billeder. Kan du ikke skrive en mail til mads @ babytoys.dk.

Du kan se mine billeder her: www.babytoys.dk.

Mange hilsner

Mads

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Den normale løsning vil være at beskære billederne, så de får samme proportioner, kan du bruge GIMP til. Så vil der ryge lidt på nogle af billederne, men så vil det fremstå ens.

Alternativt kan du via CSS sætte en max højde på billederne også - dog kræver dog lidt mere arbejde, ala :

.ProductListImage img {
max-height:215px;
height: expression(this.height > 215 ? "215px" : true);
max-width:215px;
width: expression(this.width > 215 ? "215px" : true);}
Der har været en del snak om billeder i Facebook gruppen for DanDomain webshop ejere, du kan finde gruppen her https://www.facebook.com/groups/dandomain/ og selve tråden her: https://www.facebook.com/groups/dandomain/permalink/641457055879803/

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en mail Mads :-)

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er meget svært hvad størrelse de skal ændres til... ville være surt at skulle ændre alle de billeder der ligger på webshoppen i forvejen som er 800x1600

 

dem fra den nye leverandør har jeg skrevet størrelsen på det er ikke muligt de bliver 800x 1600

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Trend-Me:
Jeg har sendt dig en mail Mads :-)

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig :) Det er lidt kringlet og meget svært at skrive sig ud af :)

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Selvom dette er et gammelt indlæg, så sidder jeg nu med samme problemstilling.

Er ved at opdatere en DanDomaine shop med 4000+ varer, hvor nærmest alle billeder er i forskellige størrelser. Hvordan griber man det an? Jeg har låst billederne i bredden - men kan jeg gøre det samme i højden?

Håber der sidder nogle kloge folk der kan hjælpe! :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Man kan desværre ikke låse højde fra administrationen.

Svaret er faktisk meget det samme som tidlgere:

Hejsa,

Den normale løsning vil være at beskære billederne, så de får samme proportioner, kan du bruge GIMP til. Så vil der ryge lidt på nogle af billederne, men så vil det fremstå ens.

Alternativt kan du via CSS sætte en max højde på billederne også - dog kræver dog lidt mere arbejde, ala :

.ProductListImage img {
max-height:215px;
height: expression(this.height > 215 ? "215px" : true);
max-width:215px;
width: expression(this.width > 215 ? "215px" : true);}
Der har været en del snak om billeder i Facebook gruppen for DanDomain webshop ejere, du kan finde gruppen her https://www.facebook.com/groups/dandomain/ og selve tråden her: https://www.facebook.com/groups/dandomain/permalink/641457055879803/

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)