Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af grønne kaffebønner

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Ja det lyder måske som en vupti løsning, det er det nu ikke ;-D vi bruger importørens viden til at komme i nærheden af vores ønske og tager den så selv derfra. Jeg ved det er en lang sej kamp at ramme det rigtige produkt.

Vi har desværre ikke resurcerne til selv at importere bønnerne, det tager jeg hatten af for, i er virkelig seriøse.

Jeg kender godt gutterne med scooteren i Århus, men synes det er en dårlig løsning. Den giver baristaen alt for dårlige arbejdsstillinger, jeg har haft en del kontakt med et af de store producenter i Tyskland, men mener jeg kan tilbyde et langt bedre produkt til en bedre pris ;-)

Jeg er ret ny i risteriverdenen og tager imod guldkorn, formaninger og andre gode råd med kyshånd, især når de kommer fra Eliteristere som jer ;-)

Håber at kunne forene fairtrade, økologi og god smag i en højere enhed.

Mvh.

Heine

Tilmeldt 30. Apr 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:12

Hej Heine.

Når i nu skal riste er det en rigtig god idé at notere risteprofiler samt smag lige fra starten.

Jeg taler af erfaring.

Men jeg ved selvfølgelig ikke hor meget i vil riste ad gangen og så videre.

Kan kun sige at det kræver tålmodighed, men det betaler sig når du så rammer den ristning du kan lide..

Men det ved du sikkert alt om, men nu skrev du bare at du var ny i risteverdenen så det er bare min erfaring.

Mvh Jon Kruse

Fra Århus
Tilmeldt 8. Dec 08
Skrevet kl. 15:24

Hej

Jeg vil lige tillade mig, at komme med et sidespørgsmål, som måske ikke helt hører hjemme her, men jeg prøver alligevel.

Hvor køber I aromatætte kaffeposer og vareprøveposer?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

På forhånd mange tak

Anette

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:38

Advokat fm. Anette Malthe:

Hej

Jeg vil lige tillade mig, at komme med et sidespørgsmål, som måske ikke helt hører hjemme her, men jeg prøver alligevel.

Hvor køber I aromatætte kaffeposer og vareprøveposer?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

På forhånd mange tak

Anette

Hej Anette

Der findes mange typer poser med specifikke egenskaber - hvad skal du anvende dem til , størrelse og hvor mange, så kan de værre jeg kan puffe dig i den rigtige retning. (advokater med poser til ting der kan holde sig i lang tid er meget  spændende :-) )

Igen er vi gået langt udover normalen og har fået fremstillet vores egen laminat. :-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 30. Apr 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:40

Hej Anette.

Jo aromatætte kaffeposer fordi ristet kaffe indeholder olier, som ligesom alt andet olie bliver harsk med tiden af ilt.

Man siger at friskristet kaffe mister op til 40% af sin smag indenfor 10 dage.. så det er noget der skal passes på.

Jeg opbevarer selv ristet kaffe i vacuum tætte boxe, det synes jeg er nemmere.

Derimod siges det at råkaffe, altså grønne uristet bønner sagtens kan holde op til 2 år, selvfølgelig ved forsvarlig opbevaring.

Håber det kan hjælpe dig lidt...

Ellers er der sikkert andre herinde som kan tilføje lidt.

Jon

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 15:42

Send mig evt. en mail på info (a) mymocca.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:44

CoffeeCart:

Hej Søren.

Ja det lyder måske som en vupti løsning, det er det nu ikke ;-D vi bruger importørens viden til at komme i nærheden af vores ønske og tager den så selv derfra. Jeg ved det er en lang sej kamp at ramme det rigtige produkt.

Vi har desværre ikke resurcerne til selv at importere bønnerne, det tager jeg hatten af for, i er virkelig seriøse.

Jeg kender godt gutterne med scooteren i Århus, men synes det er en dårlig løsning. Den giver baristaen alt for dårlige arbejdsstillinger, jeg har haft en del kontakt med et af de store producenter i Tyskland, men mener jeg kan tilbyde et langt bedre produkt til en bedre pris ;-)

Jeg er ret ny i risteriverdenen og tager imod guldkorn, formaninger og andre gode råd med kyshånd, især når de kommer fra Eliteristere som jer ;-)

Håber at kunne forene fairtrade, økologi og god smag i en højere enhed.

Mvh.

Heine

Jeg kan kun sige at enhver der fremmer den gode kaffe er velkommen.

Send mig en mail når i er klar med jeres scooter.

Det bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:40

Hej Michael,

jeg vil da gerne høre mere om dine kaffe-bønne kontakter (læs priser mm.)

mvh. David

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:15

Den her tråd havde jeg helt glemt, men en kærkommen lejlighed til at høre om Heine om han fik gang i han scooterprojekt - det vil være super at høre om :-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 29. Jul 09
Skrevet kl. 23:40

Hej Søren.

Jamen den er lige på nippet til at være færdig.... det har været en lang ulige kamp ;-) men har været det hele værd. Nu er alle godkendelser i hus og vi kan levere godkendte scootere til alt fra pandekageboder, pølsevogne...... og selvfølgelig som kaffevogn. Jeg har købt en 5kg. gasrister og har været på kafferisterkursus ;-) jow jow, det har været en lærerig proces..... lige nu er jeg nok lidt træt af at stå alene med projektet, det havde været rart at der var en at sparre med. Jeg har været i København og smugkigge på en Tysk bygget scooter, den var godt indrettet og solid bygget.... men det var let at se at lasteevnen var groft overskredet.... vi holder os lige under grænsen, men det har også stillet store krav til materialer og konstruktion.

Næste problem :-) hvorfor f..... har man valgt at forbyde al gadehandel i Århus inder by!!! Som den ENESTE by i Danmark.... det synes jeg er ret sørgeligt.... men jeg må jo finde en butik inde i byen der vil lægge fortov til prototypen....

TILLYKKE med Caféen.... det synes jeg er godt gået, gode kaffesteder kan vi ikke få for mange af ;-)

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)