Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sæson og udsving i salgstal for webshops

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Amino,

Mit spørgsmål går på, om/hvis I oplever udsving I Jeres salgstal i takt med at dagene går. Er der en bestemt sæsontrend som går igen år efter år, hvor nogle måneder bare er bedre end andre, eller er det mere eller mindre tilfældigt hvilken tid på året der er bedst. Det er mit indtryk, at December er den bedste måned for de fleste, dog kunne jeg godt tænke mig at høre jeres input for de resterende måneder.

For mit vedkommende(sælger tasker, laptop covers, iphone covers mm) står det efter det første år i branchen klart, at månederne oktober/november/december/januar er bedst. Det kunne dog være interessant at høre om andre oplever et lignende mønster!

Jeg er selvfølgelig klar over, at der er stor variation på tværs af brancherne. Derfor må I gerne knytte en kommentar til hvad jeres webshop egentlig sælger, således at det overordnede billede bliver så repræsentativt som muligt.

Tak på forhånd

Fra Glostrup
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Fra  shipbeat.com Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos the social digits hjælper vi i dag 15 webshops med at sælge mere til deres kunder og ser nogle ret interessante (og meget voldsomme sæson udsving). Et par highlights følger: 

 - Slankeprodukter hitter helt vildt i Januar og februar

 - Sportsudstyr afhænger 100 % af sæson (forskel i antal ordre >300 %)

 - Meget dyre produkter sælger bedst op til jul eller sommerferier

 - antallet af besøgende, antal ordre og konverteringsraten svinger meget.

 - Der er flest ordre/time lige efter frokost (13:00-14:30) og om aftenen (19:30-22:00)

Endelig kan vi se at de fleste webshops forholdsvist let kan øge deres basket size ved et par UX tweeks og lidt intelligent software :-) 

Mvh, 

Krestian

Fra København
Tilmeldt 14. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du fremhæver nogle interessant pointer. B.la. at de fleste ordrer ligger i tidsintervallet 13-14:30 og 19:30-22:00. Man må formode, at det er tidspunkter hvor folk har tid til at slappe af og dermed er mere tilbøjelige til lige at surfe nettet efter en god deal. Tidsintervallet stemmer også meget godt overens med vores salg. En Adwords kampagne rettet mod disse tidspunkter virker oplagt.

Går ud fra at du mener at basketsize forøges ved at implementere ting alá "Dette har andre købt" eller "Denne varer passer godt med den du har i kurven". Derudover er det også mit indtryk, at et overskueligt checkout system er alfa omega. Har du noget erfaring om basketsize forøges i samme grad ved dyre varer som den gør ved småvare ved at forbedre UX?

Synes dog stadig det til tider kan virke besynderligt at omsætningen stiger med 100% fra den ene måned til den anden uden for sæson og uden nogen videre åbenlys forklaring. Derfor håber jeg flere vil byde ind!

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er godt nok nye (fra oktober), men må sige at tendensen har været klar:

Mange ordrer i december, få i januar & februar, i marts begynder det at komme i gang igen mens vi i april også har haft en del ordrer :)

Lad os se om det gentager sig næste år!

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altafgørende hvad man sælger som der siges.

Sælger du legetøj så er det november og dec. der er mest aktive.

Sælger du linkbuilding som jeg gør så er det altid , og især når folk ser deres placeringer falde.. og det er snart d. 5/5 at Google opdater igen.

Men som sagt det er altafgørende hvad du sælger, hvis du vil have mere salg så spred dine produkter, sælg ikke kun til en målgruppe men flere.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også ret ny, men har dog kørt et år.

I December fik jeg 15 gange så mange salg som normalt! December er børnenes tid, så der skal købes meget legetøj!!! (Ja, jeg havde MEGET stress!)

I Januar og februar, skete der ikke ret meget, men du er salget ved at eksplodere igen op til sommeren, hvor vi nu sælger en masse udelegetøj :)

Mange hilsner

Mads

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)