Jeg håber der sidder en kompetent magento-kender derude, som kan hjælpe mig med svar på følgende: Når jeg skal kreditere en kunde for en del af en ordre, så kan man vinge det produkt af, der skal krediteres. Min forventning er så, at kun beløbet for det valgte produkt krediteres, og at det valgte produkts antal lægges tilbage på lager. Det er imidlertid sådan, at hele beløb for den samlede ordre krediteres, og at markeringen af et enkelt produkt tilsyneladende ingen effekt har. Alternativet er at tilbageføre det ønskede beløb via Quickpay admin, men så synes jeg, at jeg mister min historik inde i Magento, da der så ikke dannes kreditnota og produktet ikke føres tilbage på lager. Er der mon en løsning på dette? |
Hej Pia,
piajensens:Når jeg skal kreditere en kunde for en del af en ordre, så kan man vinge det produkt af, der skal krediteres. Min forventning er så, at kun beløbet for det valgte produkt krediteres, og at det valgte produkts antal lægges tilbage på lager. Det er imidlertid sådan, at hele beløb for den samlede ordre krediteres, og at markeringen af et enkelt produkt tilsyneladende ingen effekt har.
Prøv at tage et kig på billedet herunder, har du trykket "Update Qty's" inden du gennemførte refunderingen?
Checkboksen handler blot om hvorvidt antallet af produkter skal ligges tilbage på lager eller ej, ikke om de skal krediteres. Hvis de ikke skal krediteres så sæt dem til 0 og tryk på den grå knap.
"Return to stock" er at du kan opskrive lageret automatisk. Ofte vil varer der returneres ikke kunne sælges igen og derfor er det ikke sikkert at du ønsker at opskrive lageret med dette antal.