Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arduino - Hardware og software - hjælp

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Morten

Ja, grundet energi-udfordringen skal ud i "drastiske metoder", men hvad dette indebære er endnu ukendt.

Der ligger forslag om brændselsceller som du også er inde på, men at tage ekstra energi med er ikke den rigtige vej.
En bedre løsning er bare ikke at bruge energien. Bag gardinerne søger vi efter en løsning hvor en måling over en grænseværdi aktiverer et moder-system (Arduino eller egenudvikling) som spørger efter målingen, forsøger at sende og/eller ligger sig til at sove igen.

Desværre er alle de sensorer, jeg har kendskab til, afhængige af at arduinoen står og "poller" data. Om dette er designvalg i arduino platformen ved jeg ikke, men jeg kan ret hurtigt regne ud at energimængden vi skal have med driver os til udvikling af nyt system.

- Ideer søges :)

Fra Skive
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 58
Fra  X-FLEX Skrevet kl. 09:46

Hej Dennis,

Er du låst af at bruge Arduinoen i din konstruktion? Den TI processor vi bruger er ekstrem strømbesparende. Og med et fornuftigt design kan du trigge dine målinger udfra f.eks påvirkninger af accelorometer - så den kun måler når den er i bevægelse - eller hvis temperaturen ændrer sig, eller de parametre der er vigtige for dig. 

Så kan du programmere GPS og GSM til kun at aktivere når du har vigtige data at rapportere om. På den måde kan du spare drastisk på energien.

Interesseret i mere ping-pong så smid en privat besked...

mvh Morten:)

www.theBA.dk - morten@theBA.dk - 6161 0604

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:59

Sådan en boks er der lavet til montering i et køretøj.

Du kan søge på det i Kina. Vi har også haft en med video fra op til 6 inputs.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:02

Dit problem er batteri. Her mangler du kulde og varme effekten på kapaciteten. Samt en GPS der skal startes + plot + sluk 315360 gange på en opladning :-)

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 13:32

Hey Morten

Var lige inde  og læse om X-FLEX. Med jeres baggrund er jeg sikker på jeg kan finde en hjælpende hånd.

Jeg forsøgte din Skype, men forsøger din telefon lidt senere.

ses

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 13:35

"Sådan en boks er der lavet til montering i et køretøj.

Du kan søge på det i Kina. Vi har også haft en med video fra op til 6 inputs."

Monster interesseret!

I bund og grund er boksen bare en data-opsamler - Hvis den bare kan købes med interessante specs, så sq fan stå i at udvikle sin egen... Nogle forslag til hvor jeg kan søge på sådan en fætter?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:23

Dennis Jensen:

"Sådan en boks er der lavet til montering i et køretøj.

Du kan søge på det i Kina. Vi har også haft en med video fra op til 6 inputs."

Monster interesseret!

I bund og grund er boksen bare en data-opsamler - Hvis den bare kan købes med interessante specs, så sq fan stå i at udvikle sin egen... Nogle forslag til hvor jeg kan søge på sådan en fætter?

Disse avancerede gps/gsm trackere/computere kan jeg levere, med alle de former for måleinstrumenter du efterspørger, grunden til jeg blev forvirret var da du blandede arduino ind i det.
Det er stadig en udfordring med strømforbruget, men ikke større end det kan løses selvfølgelig.
De nøjagtige krav til specifikationer kan vi tage via mail eller telefon, hvis du er interesseret.

Med hensyn til priser, behøves du ikke være forskrækket da vi i forvejen hører til i den lette ende, vi hører tit fra kunder at de har fået priser fra vore konkurrenter der var 2-3 gange højere end vore.
Så hold dig endelig ikke tilbage med at kontakte mig.

http://ifindu.dk/kontakt.asp 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 13:22

Nej, Arduino er ikke et krav, men en anbefaling jeg troede jeg kunne stole på.

Hvis der et eller andet sted findes "noget at starte på" inkl. dokumentation og firmware, hvis design allerede tillader drift i måneder eller måske år, så er jeg interesseret.

I bund og grund er jeg bare interesseret i et apparat der kan samle data til mig.

Desværre kan jeg ikke komme nærmere en kravsspec idet dét som skal overvåges kan være alt mellem himmel og jord og have vidt forskellige grænser for hvornår der kan ske skade. Det er selvfølgelig ikke muligt, men i princippet leder vi i området fra minus til plus uendeligt. I praksis:

Lyd - mere end 60dB

Lys - alt over 5 cd

Tryk - under 850 hPa eller over 1100 hPa (Uden for normale vejrforhold)

Fugt - udsving udover det normale

Acceleration +/- 0,5G - Til detektion af kollisioner i 3 akser.

Gas - det er foreslået at måle gas, jeg har dog ingen ide om hvad der kan måles. Forslag modtages gerne. Gas-påvisning er dog ikke et krav, men det vil være en fin kanin at hive op af hatten.

Takker

Fra Skive
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 58
Fra  X-FLEX Skrevet kl. 13:38

Hej Dennis,

Til inspiration for hvilke sensorer der er muligt skulle du kaste et blik på SensorDRONE:

http://www.sensorcon.com/sensordrone/

Du kan styre et mindre arsenal af forskellige sensorer med en CC1110 fra TI. 

mvh Morten:)

www.theBA.dk - morten@theBA.dk - 6161 0604

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 10:11

Hey Morten

Min nørd viden ud  i chips som fx CC1110 er ikke eksisterende. Og jeg er en lille smule bange for at mit personlige brush-up kursus må vente / aldrig. Min viden begrænser sig til højniveau kode front- backend, servere, databaser samt en underskov af mere eller mindre ubrugelig viden til dette projekt.

Med andre ord, er det en service/viden jeg er nød til at købe :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)