Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arduino - Hardware og software - hjælp

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En bold er blevet kastet i min retning. For at komme igang skal jeg skal bruge en Ardoino-nørd der kan sit kram.

Projektet handler i al sin enkelthed om at skaffe data der kan afgøre forsikrings og retssager så derfor er det kvalitets data vi er på udkig efter.

Uden at det er 100% fast, så forestiller jeg mig:

Ardoino sensorene

Lyd

Lys

Tryk

Fugt

Acceleration

Samt GPS og GSM til koordinater og GSM til at aflevere data

Det hele i en IP68 kasse med batterier til 36 mdr.

Kan du hjælpe???

Skriv til D J at CeQ dot dk hvor du fortæller lidt om hvad du har lavet og stil gerne spørgsmål.

Vi ses

Dennis Jensen

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 22:17

Hej.

Hvor meget må kassen veje?

Hvor ofte skal sensorerne, GPS og GSMP anvendes.

Vil du måle lys, lyd og fugt inde i en IP68 kasse?

Hvis du vil gøre det billigt, kan du måske finde nogle dygtige HTX-studerende, som kan løse opgaven i et teknikfag.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 22:28

Hej jeg studerer robotteknologi, og har overvejelser om at starte et firma, som udfører den slags udviklings/konsulentopgaver for folk og virksomheder, som ikke lige har den ekspertise selv.

Jeg vil derfor gerne høre mere om opgaven.

bland andet

Hvad er jeres budget?

Deadline?

Er der snakke om én prototype der skal testes i en længere periode, eller er det noget der skal sættes direkte i produktion?

samt flere spørgsmål. Men du kan skrive en mail til mig på msrj@msrobotics.dk og forklare mere om opgaven.

Mvh

Martin

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 10:59

Hi

Jeg tænkte lidt over dit spørgsmål mht. vægt, men jeg har svært ved at finde relevans - Mener du batteri vægt?

GPS - en gang hvert 5 min er rigeligt

GSM - aflevering af data 1 gang i timen er nok + der er en lokal fil med backup data

Lys, lyd og fugt skal måles uden på kassen self :) Kassen skal være IP68 for at beskytte elektronikken.

Jeg er selv fra HTX og det er en gode ide at give de unge mennesker relevante opgaver. Skulle der være en seriøs studerende ikke bare på i gym, men også videregående eller længerevideregående som vil give et forsøg, så står min dør åben. Et startspørgsmål kan være - Hvordan får jeg et 1W system til at køre på batteri i 3 år uden onsite service. - Løses denne opgave, så er jeg ultra interesseret.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 11:00

Martin

You got mail :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:19
solceller kan vel bruges til strömforsyning?
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 11:39

Kassen sidder inden i andre "bokse", så nej, sollys er ikke en mulighed :)

Ellers et godt bud!

Takker 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:37

Det er en spændende opgave du stiller
Men også fyldt med modsatrettede "interesser" som bliver svære at tilfredsstille.

Jeg er ekspert indenfor de fleste områder som efterspørger - incl Arduino og selvflg. gps Smile

Hvis du er interesseret i en kvalificeret og professionel tilgang til opgaven, må du meget gerne kontakte mig....

Jeg har naturligvis også kontakter til billige oversøiske leverandører af HW, når den tid kommer.... 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 15:56

Hey Deleuran

I første omgang er jeg i "kan det her overhovedet lade sig gøre" båden. Men viser det sig, at der kommer intelligente løsninger så beholder vi nok mandskabet når/hvis vi sejler.

Jeg er selvfølgelig glad for at vide hvor jeg kan få eksperthjælp, men "kvalificeret og professionel tilgang til opgaven" lyder bare dyrt fra dag ét og det er måske ikke der jeg er.
Håber du forstår.

Skulle det vise sig at vi møder nogle uoverkommelige hindringer grundet mangel på teknisk viden, men projektet ellers har vist sig løsbart. Da, vil jeg nok være lettere at snakke med ang. løsning af udfordringer mod større beløb.

Er du derimod villig til at smide nogle timer og ekspertise i projektet med startup ånd og inden det koster mig alt for meget, så er du velkommen til at kontakte mig.

Dennis Jensen

Fra Skive
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 58
Fra  X-FLEX Skrevet kl. 16:25
Hej Dennis,

Lyder som et spændende projekt, som jeg også kan spille lidt ind med.
Udfordringen er som du selv har identificeret at få batterikapacitet nok til at holde i 36 mdr. Men det kan da lade sig gøre - enten med rigtigt mange standard batterier. Nogle færre LiIon batterier. Eller mest eksotisk med en lille brændselscelle.
Hvis du har en ide om hvad arduinoen, gsm og gps modulere hver især bruger af strøm, kan du jo lave et strømbudget for at finde ud af hvor mange Ah du skal bruge for 36 mdr's drift.
Sæt det op i regneark så du kan skrue på de forskellige parametre - f.eks ændre 5 min intervaller til 15 min intervaller. Ændre gps'ens standby og lignende.

Vi har lige været igennem et udviklingsforløb, hvor vi nu kører i op til 3 år gsm dataopsamling på 3 stk AA batterier. Dog bruger vi ikke arduinoen, men en TI mikroprocessor.

Skriv gerne hvis du vil have lidt mere hjælp:-)

Morten:-)

www.theBA.dk - morten@theBA.dk - 6161 0604

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)