Hej jeg studerer robotteknologi, og har overvejelser om at starte et firma, som udfører den slags udviklings/konsulentopgaver for folk og virksomheder, som ikke lige har den ekspertise selv.
Jeg tænkte lidt over dit spørgsmål mht. vægt, men jeg har svært ved at finde relevans - Mener du batteri vægt?
GPS - en gang hvert 5 min er rigeligt
GSM - aflevering af data 1 gang i timen er nok + der er en lokal fil med backup data
Lys, lyd og fugt skal måles uden på kassen self :) Kassen skal være IP68 for at beskytte elektronikken.
Jeg er selv fra HTX og det er en gode ide at give de unge mennesker relevante opgaver. Skulle der være en seriøs studerende ikke bare på i gym, men også videregående eller længerevideregående som vil give et forsøg, så står min dør åben. Et startspørgsmål kan være - Hvordan får jeg et 1W system til at køre på batteri i 3 år uden onsite service. - Løses denne opgave, så er jeg ultra interesseret.
I første omgang er jeg i "kan det her overhovedet lade sig gøre" båden. Men viser det sig, at der kommer intelligente løsninger så beholder vi nok mandskabet når/hvis vi sejler.
Jeg er selvfølgelig glad for at vide hvor jeg kan få eksperthjælp, men "kvalificeret og professionel tilgang til opgaven" lyder bare dyrt fra dag ét og det er måske ikke der jeg er. Håber du forstår.
Skulle det vise sig at vi møder nogle uoverkommelige hindringer grundet mangel på teknisk viden, men projektet ellers har vist sig løsbart. Da, vil jeg nok være lettere at snakke med ang. løsning af udfordringer mod større beløb.
Er du derimod villig til at smide nogle timer og ekspertise i projektet med startup ånd og inden det koster mig alt for meget, så er du velkommen til at kontakte mig.