Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT: Kan det have konsekvenser at "glemme" at indberette tal?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal indberette tal for min virksomhed hver måned, hvilket jeg synes er meget i overkanten, kan det ikke blot gøres ved slutningen af hvert regnskabsår?

Her kommer det alligevel:

Jeg skulle indberette Moms og overskud her i starten af april. Det har jeg ikke gjort. Jeg oprettede min enkeltmandsvirksomhed i starten af marts, og jeg fik at vide jeg skulle indberette løbende 12 gange om året. 

Jeg har en negativ måned i marts og april, dog er det fordi en kunde ikke betalte sin faktura.(Stor kunde og de betaler åbenbart med 3+ måneders forsinkelse.) Anyway jeg modtager 50% af beløbet i Maj og 50% i Juni.

Det betyder at jeg alt i alt har overskud i Maj, men i April og Marts havde jeg underskud. Kan jeg blot vente til Juni måned, hvor jeg skal indberette for maj og give de samlede tal for marts, april og maj der.. Eller er det vigtigt at jeg faktisk indberetter talene til tiden.. Kan jeg få nogle bøder eller andet gøgl?

Synes bare det frustrerende ikke bare at kunne gøre det en gang årligt. Er det ikke lidt mærkeligt at jeg skal gøre det 12 gange årligt?

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uha du mangler så meget her, at du skal skynde dig at få rådgivning af en økonomimand. Du kan søge en herind, og det vil ikke være specielt dyrt - men du får tingene korrekt

For det første - det du skal indberette er moms og ja du får bod hvis du ikke indberetter - eller får det ændret til kvartalsvis, hvilket afhænger af omsætningen. Det er salgsmoms og købsmoms du skal indberette på skat.dk. Det normale er kvartalsvis eller for helt små virksomheder halvårligt, men det er bare at tale med skat. Har du fået besked om månedsvis moms indberetning, så skal du overholde det eller du får bod.

Så er der det med en kunde som betaler senere - det har ingen som helst indflydelse på hverken moms eller selve regnskabet som du skal føre helt løbende og bruge til selvangivelsen og du skal følge årsregnskabsloven og gemme alle bilag 5 år.

Alt moms og resultat har kun at gøre med den dag du sender en faktura til din kunde - og den dag du får en faktura fra din leverandør. Hvornår de betaler har INTET med resultatet at gøre. Du kan her læse om hvornår man bogfører en faktura: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/sker-bogfring-pa-faktura-dato-eller-ved.html

Her kan du læse om momspligter generelt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html

og her om hvad man skal føre af regnskab generelt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html

Og her hvordan du betaler skat af din virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html

Giv dig tid til at læse de indlæg hvis du vil vide mere men:

Tag fat i en revisor eller økonomimand  søg en på www.agera.dk det er gratis med tre tilbud, og du kan sende dine bilag som scan og få det lavet på få timer vil jeg tro. Som du beskriver det, vil der være rigtigt meget at rette op på når året er gået

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie har ret. Du skal virkelig have noget hjælp fra en prof. Hvis det er moms du skal betale hver måned , må du i forvejen have gjort dig uheldigt bemærket hos Told & Skat og så er det dobbelt vigtigt at du kører lige efter bogen. Få en aftale med en bogholder NU !

Tilmeldt 8. Dec 12
Skrevet kl. 20:26

Hej Cookie

Tak for dit hurtige svar! Nu bliver jeg lidt bange! Jeg tror nok jeg skulle indberette overskud/underskud + moms her d 7 april. Det er altså 22 dage siden eller noget i den stil. 

Hvor stor bøde kan jeg få, og hvornår komme den hvis jeg får en? Min selvangivelse er stadig ikke udvidet til at jeg kan skrive det ind der, jeg skal vist snakke med en skattemedarbejder før jeg får det? Eller kan man udvide den selv via internettet?

Ja jeg er helt på grøn bund vedr. virksomhed osv.

Tilmeldt 8. Dec 12
Skrevet kl. 20:29

Tak for hjælpen! Jeg skal lige læse din blog igennem kan jeg se Cookie. Gider bare ikke have at overskudet bliver ædt op af en revisor.. Det er jo trodsalt kun omkring 6000-10000 om måneden i overskud virksomheden kører med.

Tilmeldt 8. Dec 12
Skrevet kl. 20:36

Hov heldigvis jeg har ikke overskrevet nogle frist for moms.. Men jeg kan bare huske der var et eller andet jeg skulle indberette d 7 marts?? Forvirret.

Eller kan det være jeg skal indberette overskud/underskud på månedlig basis og moms kvartalvis?

Det her er moms perioden:

01-01-2013-
31-03-2013
13-05-2013

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis SKAT har sat dig på 12 måneders afregning fra starten er du i bad standing hos SKAT.

Jeg er enig med Peter H. Hvis du ikke selv kan få styr på din momsafregning for marts skal du få hjælp straks. Moms skal afregnes i forbindelse med at du fakturere og ikke efter hvornår dine kunder betaler.

For sent indsendelse udløser 860 kr. i gebyr. Dertil kommer at du hurtig kan risikere udpantning (hvis du skylder i moms) og kontrol fra SKAT i værste tilfælde.

Få styr på din afregninger nu. Hvis du ikke selv kan så er det billigere at få en revisors hjælp end SKATs.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:56

james bond:

Hov heldigvis jeg har ikke overskrevet nogle frist for moms.. Men jeg kan bare huske der var et eller andet jeg skulle indberette d 7 marts?? Forvirret.

Eller kan det være jeg skal indberette overskud/underskud på månedlig basis og moms kvartalvis?

Det her er moms perioden:

01-01-2013-
31-03-2013
13-05-2013

'

Ja forvirret det er du og det bliver vi også, så der er kun een vej - Får fat i en prof. rådgiver ( revisor/bogholder) straks i morgen tidlig. Det hjælper ikke at du spørger  her for ( undskyld mig :-)) men du ved ikke selv hvad du spørger om og derfor er vores svar ubrugelige

Tilmeldt 8. Dec 12
Skrevet kl. 20:57

Henrik Koudahl:

Hvis SKAT har sat dig på 12 måneders afregning fra starten er du i bad standing hos SKAT.

Jeg er enig med Peter H. Hvis du ikke selv kan få styr på din momsafregning for marts skal du få hjælp straks. Moms skal afregnes i forbindelse med at du fakturere og ikke efter hvornår dine kunder betaler.

For sent indsendelse udløser 860 kr. i gebyr. Dertil kommer at du hurtig kan risikere udpantning (hvis du skylder i moms) og kontrol fra SKAT i værste tilfælde.

Få styr på din afregninger nu. Hvis du ikke selv kan så er det billigere at få en revisors hjælp end SKATs.

Hvis man er i bad standing, er der så større risiko for at de hiver en ind, og man skal fortælle om alle ens transaktioner på ens konto osv xD?

Tilmeldt 8. Dec 12
Skrevet kl. 20:59

Peter Hohnen:
Ja forvirret det er du og det bliver vi også, så der er kun een vej - Får fat i en prof. rådgiver ( revisor/bogholder) straks i morgen tidlig. Det hjælper ikke at du spørger  her for ( undskyld mig :-)) men du ved ikke selv hvad du spørger om og derfor er vores svar ubrugelige

Det må jeg hellere! Kan I anbefale en dygtig regnskabs mand eller kvinde?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)